کد خبر : 106444
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403- 59: 10

رئیس سازمان چای کشور:

دولت مانع ورود چای سنواتی به بازار شود

دولت مانع ورود چای سنواتی به بازار شود

رئیس سازمان چای کشور با تاکید بر لزوم توجه به عدم ورود چای سنواتی به بازار در فصل بهره‌وری گفت: ورود چای سنواتی به بازار در آغاز فصل بهره‌وری به یک معضل مبدل شده و در سال جاری نیز با همین مشکل مواجه هستیم از این رو از دولت تقاضا داریم مسئله چای سنواتی را تعیین تکلیف کرده و مانع ورود این چای به بازار شود.

به گزارش گیلانستان، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور صبح امروز در جلسه با اعضای هیئت مدیره سندیکای کارخانجات چای و چایکاران در سالن اجتماعات سازمان چای کشور، با تاکید بر لزوم توجه به عدم ورود چای سنواتی به بازار در فصل بهره‌وری اظهار کرد: ورود چای سنواتی به بازار در آغاز فصل بهره‌وری به یک معضل مبدل شده و در سال جاری نیز با همین مشکل مواجه هستیم از این رو از دولت تقاضا داریم مسئله چای سنواتی را تعیین تکلیف کرده و مانع ورود این چای به بازار شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری گفت: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری، برگ سبز چای درجه به ازای هر کیلو ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه ۲ به ازای هر کیلو ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

رئیس سازمان چای کشور، میزان بدهی کارخانجات به چایکاران را ۳۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کارخانجات چای موظفند تمامی بدهی خود را به چایکاران پرداخت کنند، ولی با این حال قرارداد با کارخانجات چای برای خرید تضمینی چای در سال در حال انجام است.

جهانساز، با بیان اینکه در سال گذشته دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به حل مشکل چایکاران در کشور داشته است، تصریح کرد: چایکاران با سختی زیاد در فصول مختلف سال به کاشت و برداشت چای مشغول هستند ولی همواره در پرداخت مطالبات این قشر از جامعه با مشکل مواجه بودیم ولی در سال گذشته در جلسه‌ای که با معاون نخست رئیس جمهور داشتیم بسیاری دغدغه چایکاران برطرف و دولت حق الزحمه خود را پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه کارگروهی که در حوزه چای در کشور تشکیل شد، مصوب کرد که چای‌های سنواتی تاریخ گذشته کمپوست شوند، گفت: چای‌های سنواتی برای انجام مراحل کمپوست باید به کشورهای هند، روسیه و چین صادر شود‌ و اگر به کشورهای دیگر صادر شود بدون شک هدف واردات به کشور است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پیش‌بینی خرید ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خرید تضمینی برگ سبز چای در کشور افزود: از دولت تقاضا داریم در تأمین نقدینگی به سازمان چای کمک کند.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار