کد خبر : 55880
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1399- 45: 17

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

رزق معنوی روزی حقیقی انسان/ «زیارت عاشورا» انسان را برای درک ظهور آماده می‌کند

رزق معنوی روزی حقیقی انسان/ «زیارت عاشورا» انسان را برای درک ظهور آماده می‌کند

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا به نوعی انسان را برای درک ظهور آماده می‌کند، گفت: اینکه انسان برای ظهور آماده شود، تلاش‌های جدی فردی و اجتماعی می‌خواهد و انسان باید برای این امر خود را به لحاظ روحی بسازد و تربیت کند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز (پنجشنبه، ۶ شهریور) در مراسم عزاداری روز هفتم ماه محرم که در فضای بیرونی حرم خواهر امام(ع) رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه زیارت عاشورا یک درسنامه است و هر دعای این زیارت اشاره به نشانه و مقامات دارد، اظهار کرد: باید توجه کنیم که اگر در عاشورا بودیم چه می‌کردیم و بدانیم ادعا غیر از میدان عمل است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نامه نوشتن و دعوت کوفیان به امام حسین(ع) و سپس تنها گذاشتن امام و یارانش اشاره و تصریح کرد: بعضی‌ها حتی تا روز عاشورا هم آمدند ولی بعد با دلایل مختلف، امام را تنها گذاشتند.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها اشک می‌ریزند، گریه می‌کنند و در زیارت عاشورا می نشینند ولی همین که وارد میدان می‌شوند، جا خالی می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا، سلوک سالکانه در مکتب و مدرسه حسینی(ع) است، خاطرنشان کرد: در زیارت عاشورا، یکی از درخواست‌هایی که داریم این است که خدا به ما توفیق دهد تا در وقت ظهور، حضور داشته و خونخواه حسین(ع) باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به فضیلت نماز اول وقت اشاره کرد و گفت: این نماز اگر هم بدون حضور قلب باشد، اثرات مهمی در زندگی انسان ایجاد کرده و خدا برای این عمل حساب باز می کند.

وی روزی حقیقی انسان را، رزق معنوی دانست و گفت: نماز، روزه، زیارت، درک جلسات عزاداری و اشک خالصانه برای امام حسین(ع)، جزء رزق الهی است.

آیت‌الله رمضانی، با اشاره به اینکه برخی غذاهای ظاهری را روزی خود می‌دانند، تصریح کرد: حتی در یک فراز از زیارت عاشورا، اشاره‌ای به روزی مادی نشده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکل آنهایی که در مقابل امام حسین (ع) قرار گرفتند، مال حرام بود، اظهار کرد: انسان اگر می خواهد پاک زندگی کند، باید غذای معنوی و مادی حلال استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا به نوعی انسان را برای درک ظهور آماده می‌کند، تصریح کرد: اینکه انسان برای ظهور آماده شود، تلاش‌های جدی فردی و اجتماعی می‌خواهد و انسان باید برای این امر خود را به لحاظ روحی بسازد و تربیت کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه همانطور که برای زندگی ظاهری و امور مادی خود تلاش می‌کنیم باید برای حیات اخروی هم تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: وجود ما با عنایت حضرت حق و درک علم و معرفت توسعه پیدا می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به فهم‌های انحرافی در مسائل دینی، تصریح کرد: برخی امامان معصوم (ع) و پیامبران (ع) را در حد پروردگار می‌پرستیدند که خود نوعی انحراف بود.

وی با اشاره به اینکه انسان باید عقل، قلب و نفس خود را ادب کند، تاکید کرد: ادب قلب، درک توحید عملی و ادب عقل نیز خردورزی و اندیشمند شدن است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ادب کردن زحمت می‌خواهد و انسان بدون زحمت نمی‌تواند به مقامی برسد، گفت: انسان‌ها برای رسیدن به مقامات معنوی باید زحمت بکشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امامان(ع) مودب به ادب الهی هستند، اظهار کرد: جریان حرکت انبیای الهی یک جریان عبودیت و بندگی خداست و همه دعوت به حق می کردند.

وی با بیان اینکه در بحث انتظار، برخی در وجود امام عصر(عج) تردید می‌کنند و برخی نیز خود ادعای مهدویت کردند، تصریح کرد: امروز نیز عده‌ای مرجعیت و ولایت را کنار زدند و حتی خود را فرزند پیامبر(ص) معرفی می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی به انحرافات دیگر در خصوص اینکه نباید در دوران غیبت انقلاب کرد و پرچمی برافراشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه یک عده از جوانان ما به لحاظ فکری توسط جریان‌های انحرافی، گمراه شده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه اگر پرچمی در مقابل پرچم حضرت ولی عصر (عج) و حق برافراشته شود، باطل است، گفت: اما اگر این پرچم در طول پرچم حق باشد و بخواهد زمینه را برای ظهور فراهم کند، باطل نیست.

وی با اشاره به اینکه در بیان و وصایای اهل بیت(ع) و قرآن به مقابله با ظلم تاکید شده است، گفت: حکم عقل این است که در مقابل ظلم باید ایستاد و آیات و روایات این حکم عقل را امضا می‌کند

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار