کد خبر : 102534
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402- 47: 11

رشت برای مقابله با بحران احتمالی برف آماده است

رشت برای مقابله با بحران احتمالی برف آماده است

اعضای شورای اسلامی شهر رشت به آمادگی ناوگان لجستیکی شهرداری رشت به منظور مقابله با بحران احتمالی بارش شدید برف و همچنین اختصاص اعتبار مناسب در بودجه ۱۴۰۳ با هدف نوسازی تجهیزات لجستیکی برف‌روب شهرداری رشت تأکید کردند.

به گزارش گیلانستان، هادی رمضانی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و پانزدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: این اقدام بی‌شرمانه تأییدی دیگر بر چهره خبیث استکبار جهانی است که حتی از نام شهید سلیمانی و زائران مزار آن شهید بزرگ هراس دارند و ضمن محکومیت این اقدام تروریستی و جنایتکارانه ،تقاضا داریم حافظان امنیت ایران اسلامی در کوتاهترین زمان تمامی عوامل این جنایت بزرگ را دستگیر و به اشد مجازات برسانند

 

وی با بیان اینکه در فصل سرد سال به سر می بریم و باید آماده مقابله با بحران باشیم، افزود: انتظار داریم شهرداری رشت به لحاظ خدمات لجستیکی آمادگی لازم را در مواجهه با بارش برف داشته باشد و با توجه به اینکه دستگاه‌های لجستیکی برف‌روب شهرداری رشت دچار فرسودگی شده باید نسبت به خرید تجهیزات نو اقدام کنیم.

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به نوسازی تجهیزات برف روب شهرداری رشت توجه شود، گفت: از شهردار رشت انتظار داریم به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

 

رمضانی به مباحث مطرح شده پیرامون کارخانه آسفالت شهرداری رشت اشاره کرد و‌ افزود: انتظار می‌رود دادستان در این باره همراهی لازم را داشته باشد چرا که کارخانه آسفالت بیت‌المال است.

 

مانور لجستیکی شهرداری رشت در مسکن مهر

 

رحیم شوقی، شهردار رشت نیز در این جلسه با محکومیت اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: یقیناََ پاسخ سختی به عوامل این جنایت توسط فرزندان امنیت این آب و خاک داده می‌شود و دشمنان بدانند چنین اقداماتی به عزم و اراده انقلاب می‌افزاید و همه ما تا پای جان بر سر آرمان‌هایمان هستیم.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شروع فصل زمستان وضعیت تک تک ماشین آلات را بررسی کردیم، افزود: ماشین‌هایی که دارای عیوبی بودند را شناسایی و رفع نقص کردیم و همچنین از توان پیمانکاران بخش خصوصی نیز استفاده می‌کنیم و طی رایزنی‌هایی با برخی از دستگاه‌ها از همکاری آنان در مواجهه احتمالی با بارش برف شدید اطمینان خاطر پیدا کرده‌ایم.

 

شوقی با اشاره به اینکه طی ۱۵ روز نواقص خدمات لجستیکی برف‌روب شهرداری رشت احصا شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸ دستگاه از مجموع ۷۰ دستگاه آماده به کار است و ۱۲ دستگاه دیگر نیز تا پایان ماه جاری رفع عیب و به مجموعه اضافه می‌شود و امروز نیز مانوری در مسکن مهر رشت برگزار می‌شود.

 

شهردار رشت با بیان اینکه برای تسریع در خدمات‌رسانی در زمان وقوع بارش برف یک ناظر برای هر مسیر انتخاب کرده‌ایم، افزود: فرسودگی ماشین‌آلات شهرداری رشت در زمان طولانی شدن بحران برف ممکن است مشکل‌ساز شود و در این راستا و به منظور جلوگیری از بروز بحران شهرداری‌های مناطق نیز به عنوان پشتیبان آماده همکاری با مجموعه خدمات شهر هستند.

 

به گفته وی مانور لجستیکی شهرداری رشت به منظور آمادگی مقابله با بحران برف ظهر امروز در مسکن مهر رشت انجام می‌شود.

 

شوقی با اشاره به اینکه رای صادر شده پیرامون کارخانه آسفالت مربوط به حدود ۲ سال پیش است، افزود: ما با آب منطقه‌ای در بهترین شرایط تعامل قرار داریم و امیدواریم طی دیدار با دادستان رشت مشکلات رقم خورده برطرف شود.

 

نو سازی ناوگان لجستیکی شهرداری رشت

 

محسن سماکچی، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تسلیت حادثه تروریستی در کرمان اظهار کرد: در مهر ماه سال جاری جلسه‌ای پیرامون بررسی وضعیت لجستیکی شهرداری رشت برگزار شد. دستگاه‌ها دچار فرسودگی شده‌اند و بیشتر این خودروها که در شهرداری‌های مناطق وجود دارد اکثرا دچار معایبی هستند.

 

وی با بیان اینکه باید از همراهی دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده کنیم، افزود: باید نسبت به نوسازی ناوگان لجستیکی برف‌روب شهرداری رشت اقدام کرد و امیدوارم با اختصاص ردیف بودجه مناسب این مشکل را برطرف کنیم.

 

سماکچی به اعلام آمادگی یکی از کارخانجات تولید دستگاه‌های برف‌روب اشاره کرد و گفت: این کارخانه اعلام کرد که به صورت اقساطی این لجستیک را به رشت ارائه می‌کند و نباید شهرداری رشت برای مقابله با بحران برف دغدغه داشته باشد.

 

استفاده از دیگر ردیف‌های بودجه برای رفع مشکلات دستگاه‌های برف‌روب

 

نادر حسینی، عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکلات مربوط به دستگاه‌های لجستیکی مربوط به دوران فعالیت رحیم شوقی نیست، اظهار کرد: معتقدم اگر به اعتباری برای بهبود این دستگاه‌ها نیاز است باید به منظور پیشگیری از وقوع بحران، از دیگر ردیف‌ها استفاده کنیم تا خدای ناکرده از این بابت مشکلی رقم نخورد.

 

بحران در سازمان عمران شهرداری رشت

 

مسعود عباس‌نژاد، عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به لجستیک برف‌روب شهرداری رشت مربوط به این دوره از شورا و شهرداری نیست، اظهار کرد: مشکلات لجستیکی فقط مربوط به ایام سرد سال نیست و در برخی دیگر از فصول نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

وی با مخاطب قرار دادن شهردار رشت با انتقاد از وضعیت سازمان عمران شهرداری رشت افزود: معتقدم در حال حاضر بیشتر از بحران برف باید نگران بحران سازمان عمران شهرداری رشت باشیم.

 

عباس‌نژاد همچنین تأکید کرد که مدیر عمران باید در این فصل نسبت به برداشت از معادن با هدف انجام آسفالت در فصول بعد توجه داشته باشد و شهردار رشت باید به این مسئله توجه کند.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اسامی رانندگان شهرداری رشت به شورا ارسال شود، افزود: یقیناََ در روزهای برفی باید به پوشش منابع انسانی نیز توجه شود و باید ببینیم آیا شهرداری رشت راننده‌های جایگزین برای خدمات‌رسانی توسط خودروهای لجستیکی برف‌روب دارد؟

 

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت راننده‌های پایه یک شهرداری رشت در روزهای برفی استفاده کنیم، تصریح کرد: باید آموزش‌های لازم به رانندگان مربوطه داده شود و متأسفانه یکی از دغدغه‌هایی که با آن مواجه هستیم فقدان سازمان موتوری است و انتظار داریم حداقل یک مدیریت موتوری راه‌اندازی شود تا نسبت به مباحث فنی و عملیاتی و منابع انسانی در این ایام تمرکز لازم را داشته باشد.

 

همکاری آب منطقه‌ای گیلان با مجموعه مدیریت شهری رشت

 

سید حسین رضویان، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مباحثی که در جلسه علنی شورا مطرح می‌شود یقیناََ جدی است، اظهار کرد: آب منطقه‌ای گیلان نهایت همکاری را با مجموعه مدیریت شهری رشت دارد و مسؤول بازرسی آب منطقه‌ای گیلان نیز در راستای رفع مشکلات رقم خورده پیرامون کارخانه آسفالت و دیگر موضوعات همکاری‌های لازم را داشته و دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار