کد خبر : 93263
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1402- 32: 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

رنج گیلان از زیرساخت‌ های نامناسب سلامت محور/ مولدسازی دست بهداشت و درمان را بگیرد

رنج گیلان از زیرساخت‌ های نامناسب سلامت محور/ مولدسازی دست بهداشت و درمان را بگیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رنج این استان از زیرساخت‌های نامناسب سلامت محور گفت: مولدسازی دست بهداشت و درمان را بگیرد.

به گزارش گیلانستان، محمدتقی آشوبی امروز شنبه در نشست مشترک رئیس سازمان خصوصی سازی کشور برای مولدسازی املاک نظام سلامت گیلان اظهار کرد: گیلان در حوزه زیرساخت‌های بهداشت و درمان و سلامت محور بسیار عقب است.

 

وی با اشاره به چالش جمعیتی در کشور و گیلان افزود: گیلان در بخش فرزند آوری پایین بوده و جمعیت سالمندی زیاد است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پراکندگی مراکز آموزشی درمانی و همچنین معاونت‌های علوم پزشکی گیلان در سطح رشت را به عنوان یک چالش برشمرد و بیان کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تجمیع محل ارائه خدمت معاونت‌ها و همچنین مراکز آموزشی درمانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم.

 

آشوبی با بیان اینکه پرهیز از اسراف و تلاش برای بهینه کردن خدمات از الزامات دانشگاه اسلامی است، گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها با هزینه‌های هرز و بیهوده‌ای که به علت پراکندگی در معاونت‌ها، مدیریت‌ها و همچنین مراکز آموزشی درمانی، شاهد آن هستیم، همخوانی ندارد.

 

وی با اشاره به جمعیت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری گیلان و همچنین حضور حدود ۱۰ میلیون نفر مسافر در برخی از ایام سال افزود: گیلان با زیرساخت‌های نامناسب بهداشت و درمان در رنج است، درحالی‌که باید با مولدسازی، بهداشت و درمان گیلان را نجات داد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار