کد خبر : 79755
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401- 36: 11

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد

رهاسازی ۱۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در منابع آب های طبیعی گیلان

رهاسازی ۱۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در منابع آب های طبیعی گیلان

مدیرکل شیلات گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه‌های منتهی به دریا و منابع آب های طبیعی استان(تالاب انزلی) رهاسازی شود.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا تقی نصیری در گفت وگویی، با بیان اینکه از نیمه خرداد تاکنون ۸۳ میلیون و ۱۱۴ هزار قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان عملیات رهاسازی بالغ بر ۱۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مستعد گیلان رهاسازی شود.

وی افزود: بیشترین میزان رهاکرد بچه ماهیان استخوانی تاکنون مربوط به گونه ماهی سفید با میزان ۷۵ میلیون و ۱۶۵ هزار قطعه و مابقی مربوط به سایر گونه ها نظیر ماهی سوف و سیم و کپور تالابی و انواع کولی است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه رهاسازی تا اواسط شهریور ادامه دارد تصریح کرد: بچه ماهیان رهاسازی شده در چهار مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شیلات استان و ۱۷ استخر هچری مربوط به تعاونی های پره های صیادی تولید شده است.

تقی نصیری ادامه داد: استخرهای هچری ساحلی به استخرهای نگهداری و پرورش لارو ماهی گفته می‌شود که در مجاورت پره های صیادی با هدف تولید بچه ماهی سفید به روش تکثیر طبیعی و با استفاده از آب رودخانه و یا آب چاه توسط تعاونی های پره احداث می‌شود.

وی آلودگی رودخانه‌های گیلان، صید غیر مجاز ماهیان مولد و نا امنی بستر رودخانه‌ها را از مهمترین دلایل تکثیر و رهاسازی ماهیان استخوانی دانست و متذکر شد: ضریب بازگشت شیلاتی ماهیان استخوانی چهار تا هفت درصد و ضریب بازگشت ماهیان خاویاری کمتر از سه درصد است.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار