کد خبر : 94584
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402- 45: 21

نماینده ولی فقیه در گیلان:

روحانیت با درک درست از شرایط و موقعیت‌ها مردم را راهنمایی کردند

روحانیت با درک درست از شرایط و موقعیت‌ها مردم را راهنمایی کردند

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان با اشاره به اینکه روحانیت با درک درست از شرایط و موقعیت‌ها مردم را راهنمایی کردند، گفت: امروز به هر نحوی باید مروج دین خدا باشیم و این افتخار است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز یکشنبه در دومین همایش استانی ائمه جمعه امسال با اشاره به اهمیت توجه به نعمت عمر، سلامتی و جوانی اظهار کرد: انسان زمانی بیشتر متوجه ارزش عمر خود خواهد شد که سال‌ها از عمرش گذشته و توان خود را از دست داده و جسمش دچار مشکل شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان انقلاب اسلامی را نعمت بزرگ و فرصتی برای خدمت به دین دانست و افزود: این نظام آرزوی انبیا و اولیای الهی بود و امروز شاهدیم که همه دنیا از شیعه سخن می‌گویند.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بستر خدمت به نظام اسلامی برای همه فراهم است، تصریح کرد: بعد از پیامبر اکرم (ص)، عده‌ای علیه دین به پا خاستند و با دین برخورد می‌کردند از این رو اهل‌بیت همه جا سعی در شناساندن دین پیامبر داشتند و حقیقت دین پیامبر را بیان می‌کردند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه عمر انسان بسیار با ارزش است، بیان کرد: انسان از جایی به بعد، مابقی عمرش را با لذت درک می‌کند زیرا می‌داند باید از این فرصت استفاده کند.

 

وی شرایط عالمان دین را به مراتب سخت‌تر از شرایط عالمان گذشته دانست و ادامه داد: تلاش و احتیاط عالمان و فضلای خوب در شهرها، روستاها و مراکز کشور باعث اقتدار ساختار روحانیت شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: این ادعای بعضی افراد که می‌گویند روحانیت جایگاه خودش را از دست داده، دروغ است و صحت ندارد؛ این تهمت‌ها و حملاتی که امروز به روحانیت می‌شود اگر در گذشته اتفاق افتاده بود، مردم دین‌شان را از دست می‌دادند.

 

آیت‌الله فلاحتی تاکید کرد: بعضی افراد که از سال ۴۲ با امام و انقلاب اسلامی بودند ریزش کردند اما رویش‌های خوبی هم داشتیم که باید دیده شوند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به حجم تبلیغات شوم دشمنان تصریح کرد: با وجود این حجم از تبلیغات، اما مردم نشان دادند که ظرفیت‌شان بالاست و این بالا بودن ظرفیت نشان‌دهنده درک مردم است.

 

وی با بیان اینکه روحانیت و فضلا، با درک درست از شرایط و موقعیت‌ها، مردم را راهنمایی کردند و مردم نیز متوجه این موضوع شدند، افزود: امروز به هر نحوی باید مروج دین خدا باشیم و این افتخار است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به ائمه جمعه و حاضران در این همایش گفت: در همه‌چیز دقت‌های لازم داشته باشید و بدانید مردم نظاره‌گر و شاهد هستند بنابراین باید دقت و مراقبت کنید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار