کد خبر : 22440
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396- 46: 19

رونمایی از نقاشی دیجیتال چهره “فاتحان زینبی” استان گیلان

رونمایی از نقاشی دیجیتال چهره “فاتحان زینبی” استان گیلان

مراسم رونمایی از نقاشی دیجیتال چهره دوتن از شهدای مدافع‌حرم استان گیلان “شهید حامد کوچک‌زاده” و “شهید محمد اتابه” با حضور خانواده این دو شهید بزرگوار برگزار شد.

به گزارش گیلانستان:، مراسم رونمایی از نقاشی دیجیتال چهره دوتن از شهدای مدافع‌حرم استان گیلان “شهید حامد کوچک‌زاده” و “شهید محمد اتابه” اثری از تصویرساز معاصر “عباس گودرزی” صبح امروز با حضور خانواده این دو شهید بزرگوار در رشت برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای لزوم استفاده از هنر برای شناساندن مفاهیم ارزشی به جامعه گفت: امروز استفاده از هنر در راستای معرفی سیره شهدا از واجبات است.

سرهنگ عباس بایرامی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستند اظهار داشت: امروز باید با استفاده از قالب‌های هنری و فرهنگی شهدایمان را به جامعه و جهان معرفی کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در راستای شبهه افکنی علیه نبردهای جبهه مقاومت و شهدای مدافع‌حرم خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند تا با زبان موسیقی، ادبیات و قالب‌های هنری و ارزش‌های عقیدتی ما را تخریب کنند.

همسر شهید مدافع حرم “حامد کوچک‌زاده” در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گویی با اشاره به میزان تاثیرگذاری چنین اقداماتی جامعه ابراز داشت: داغ شهدا برای خانواده‌های آنان همیشه تازه است اما چنین کارهایی سبب زنده ماندن نام و سیره شهید در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تداوم چنین اقداماتی در سطح جامعه و در راستای زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا تصریح کرد: امیدواریم تاثیرگذاری این کارهای هنری و ارزشی روز به روز در سطح جامعه بیشتر شده و نمود بیشتری پیدا کند.

مسئول موسسه بی‌قراران ظهور نیز درضمن تشریح مراحل تهیه این اثر هنری، خطاب به مخاطبان تسنیم گفت: اثر رونمایی شده در این مراسم توسط “عباس گودرزی” تهیه شده که بنیان‌گذار نقاشی دیجیتال در کشور و از هنرمندان ارزشی است.

مهدی کاسی با بیان اینکه نقاشی های دیجیتال با کمک گرفتن از عکس هایی طراحی می‌شود که خانواده شهدا در اختیار “گودرزی” قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: به‌طور مثال در عکس رونمایی شده از “شهید کوچک‌زاده” تغییراتی مانند اضافه کردن لبخند به چهره شهید انجام شده است.

وی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون مدت زمان طراحی این آثار اظهار داشت: طراحی نقاشی‌های دیجیتال تهیه شده از چهره شهیدان “کوچک‌زاده” و “اتابه” به توجه به ظرافت‌های موجود در آن حدود ۳ تا ۷ روز به‌طول انجامیده است.

به گزارش تسنیم، شهیدان مدافع‌حرم “حامد کوچک‌زاده” و “محمد اتابه” دوتن از شهدای مدافع‌حرم گیلان و اهل شهرهای رشت و صومعه‌سرا بودند که در عملیات‌های جبهه مقاومت علیه تروریسم تفکیری به شهات رسیدند.

“عباس گودرزی” از طراحان و هنرمندان برجسته کشور در حوزه نقاشی دیجیتال و بنیان‌گذار این سبک است و طرح های بسیاری را از چهره شهدا و شخصیت‌های سیاسی به تصویر درآورده و در حوزه کاریکاتور نیز با نام مستعار “تلخند” فعالیت می‌کند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار