کد خبر : 93896
تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402- 41: 23

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

رویکرد سازمان تبلیغات بهره مندی از شیوه های بروز تبلیغ دینی است

رویکرد سازمان تبلیغات بهره مندی از شیوه های بروز تبلیغ دینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: رویکرد و راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی، بهره مندی از شیوه‌های به روز برای تبلیغ دینی است و در راستای تقویت هویت دینی و ملی تلاش می کند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت اظهار کرد: رویکرد و راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی، بهره مندی از شیوه‌های به روز برای تبلیغ دینی است و در راستای تقویت هویت دینی و ملی تلاش می‌کند که در این مسیر شاهد رویش‌های فراوانی در بخش‌های مختلف بودیم.

 

وی افزود: جهت دهی، هدایت، ساماندهی، نظارت و حمایت از تشکل‌های دینی، تبلیغی و مذهبی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد اثرگذار و محرک به شمار می‌رود.

 

مهدوی با بیان اینکه هیئتی‌ها باید ظهور و بروز عملکرد خود را در بستر رسانه و فضای مجازی نشان دهند، گفت: جشنواره حبیب نمونه‌ای از کارهای عمل گرایانه و مردم محورانه بود که بعد از اجرای سومین دوره آن، اتفاقات و دستاوردهای خوبی را شاهد بودیم.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مجموعه‌های مذهبی گزارش‌های فعالیت‌های دینی خود را در بستر رسانه به مردم اطلاع رسانی کنند، تصریح کرد: امور مربوط به مدیریت مساجد تحت عنوان ستاد امور مساجد تصمیم گیری می‌کند از اینرو، سازمان تبلیغات تنها یک عضو است و در حوزه مدیریتی نقش اصلی ندارد، اگر دبیرخانه آن به تبلیغات واگذار شود می‌توان اقدامات مؤثری در حوزه اداره مساجد داشت.

 

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در برابر رزمایش سازمان یافته کشف حجاب و نابهنجاری‌های پوشش در سطح شهر در کوتاه مدت پاسخگو نیست، اضافه کرد: در کنار کار فرهنگی و تبیینی باید کار سلبی، صیانتی را در دستور کار قرار داد.

 

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات مقابل ناهنجاری‌ها کارکرد سلبی ندارد و ایجابی دارد، گفت: کارکرد ایجابی زمان بر است و در بازه زمانی کوتاه اثرگذار نیست چرا که تربیت انسان به واسطه کارهای فرهنگی زمان‌بر است و در مواجهه با ناهنجاری‌های اخلاقی و سازمان یافته نیازمند فعالیت سلبی، صیانتی در کنار فرهنگی است.

 

مهدوی با بیان اینکه افرادی که هنجارشکنی می‌کنند محصول تهاجم فرهنگی سازمان یافته است، گفت: برخورد با هنجارشکنی‌هایی مانند کشف حجاب باید با پشتوانه مستحکم اجرای قانون توسط دستگاه‌های ضابط قانونی مورد بررسی قرار بگیرد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش این اداره کل در خصوص مسئله حجاب و عفاف گفت: رفتار سازی، تبیین و تربیت وظایف اداره کل تبلیغات اسلامی است که این موضوع زمان بر بوده و در کوتاه‌مدت نتیجه قاطع ندارد.

 

مهدوی اضافه کرد: فعالیت‌های منسجم فرهنگی تبلیغی، هیئت‌ها وکانون‌های فرهنگی مذهبی و مؤسسات قرآنی در جهت دهی برای استحکام فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار