کد خبر : 12775
تاریخ انتشار : جمعه 22 اردیبهشت 1396- 55: 11

رکود مرگ‌آور اشتغال در گیلان

رکود مرگ‌آور اشتغال در گیلان

رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گیلان به وجود جمعیت فارغ‌التحصیل بیکار در این استان اشاره کرد و گفت: رکود در بخش بیکاری و ایجاد اشتغال گیلان بسیار مرگ‌آور‌تر از سطح کشور است.

به گزارش گیلانستان، سیدعلی آقازاده در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری اظهار کرد: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با تأخیر در انتخابات ورود کرد اما شاهد استقبال مردم به نیکی از او هستیم.

*تشکیل ده‌ها ستاد مردمی رئیسی در گیلان

وی به تشکیل ستاد اصلی انتخابات حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در شهر رشت اشاره کرد و افزود: ده‌ها ستاد انتخابات مردمی رئیسی در تمام شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها و بیشتر روستاهای استان تشکیل شده و شاهد افزایش این ستادها و مدیریت آن توسط مردم انقلابی هستیم ضمن اینکه همکاری بسیار نزدیکی بین ستادها وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گیلان در ادامه به شعار «تغییر به نفع مردم» اشاره کرد و گفت: اصلاح امور مردم، توسعه همه‌جانبه و پیشرفت در کشور مهم است بنابراین «تغییر به نفع مردم» شعار اصلی و اعتقادی انقلاب اسلامی است.

*رویکرد محافظه‌کارانه عامل عقب‌ماندگی کشور

آقازاده با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران و مردم در عرصه مدیریت اجرایی کشور استفاده نشده است، تصریح کرد: رویکرد محافظه‌کارانه و واپسگرایی عامل رکود و عقب‌ماندگی در کشور شده است و این رویکرد باید تغییر کند.

وی تغییر رویکرد در عرصه‌های فرهنگی، اجرایی و مدیریتی کشور با نگرش خدمت به محرومان، ایجاد کار و اشتغال، مبارزه با فساد، باندبازی و معامله‌گری را از برنامه‌های رئیسی برای ریاست جمهوری خواند و بیان کرد: موضوع‌های مذکور مبانی راهبردی رئیسی در عرصه‌های اجتماعی است.

رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گیلان همچنین با اشاره به فعالیت تشکل‌ها و گرایش‌های سیاسی برای حضور در انتخابات، خاطرنشان کرد: در انتخابات کنونی آرایش کاندیداها به صورت هم‌پوشانی فعالیت‌ها بوده و این امر متناسب با ساختار جناح‌های سیاسی در جامعه است.

*گرایش فکری قالیباف، رئیسی و میرسلیم دارای یک خاستگاه است

آقازاده گرایش فکری محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و سید مصطفی میرسلیم را در یک راستا عنوان کرد و یادآور شد: گرایش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مذکور از یک خاستگاه فکری و دیدگاهی برخوردار بوده و رقابت انتخاباتی که به لحاظ سیاسی دارند با رقابت، رفاقت و نزدیکی همراه است و هیچگونه نگاه حذفی و تضعیف همدیگر در جامعه وجود ندارد.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق در عرصه انتخابات، اظهار کرد: انتخابات باید متناسب با شأن جمهوری اسلامی و مردم رعایت شود اما برخی رعایت نمی‌کنند و بعضی از بد اخلاقی‌ها وجود دارد اما بین نیروهای ارزشی و بدنه اجتماعی در جامعه اسلامی و دینی شاهد وحدت و ائتلاف هستیم و به مرور نتیجه آن مشخص می‌شود و به وحدت قطعی می‌رسیم.

رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گیلان به وعده‌های ۱۰۰ روزه، کوتاه‌مدت و چهار ساله دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: شاهد افتتاح‌ها و اقدام‌هایی در گیلان هستیم که متعلق به دولت‌های گذشته است و تغییر ویژه‌ای در مدت چهار سال گذشته در اجرا و اتمام پروژه‌ها در استان انجام نشده ضمن اینکه اجرای پروژه‌های جدید تعطیل است.

آقازاده با بیان اینکه اجرای پروژه‌های راهسازی، کشاورزی، مکانیزه کردن اراضی و تجهیز شالیزارها در مدت چهار سال گذشته پیشرفتی نداشته است، تصریح کرد: سال‌های گذشته ۷۵ درصد از گازرسانی در استان انجام شده و در دولت کنونی ۱۰ درصد پیشرفت داشته و هنوز بسیاری از بخش‌ها و روستاها گازرسانی نشده است.

*رکود مرگ‌آور اشتغال در گیلان

وی، ایجاد اشتغال را مهم‌ترین موضوع دولت یازدهم خواند و بیان کرد: شاهد رکود مرگ‌آورتر از ایجاد اشتغال در گیلان نسبت به سطح کشور هستیم و این امر به دلیل وجود جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار جوان در استان است.

رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گیلان با اشاره به اینکه بخش گردشگری استان رها شده است، خاطرنشان کرد: محیط زیست یکی از مؤلفه‌های محوری صنعت گردشگری و اشتغال محسوب می‌شود اما شاهد فرآیند تخریب این عرصه در گیلان هستیم.

آقازاده به تداوم مسابقه تخریب محیط زیست در گیلان اشاره کرد و گفت: بعضی از زیرساخت‌ها مانند راه‌آهن که مسؤولان قول دادند در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به بهره‌برداری برسند اما در سال ۹۶ احداث نشده و بعید به نظر می‌رسد تا سال ۹۸ یا چهار سال آینده مردم بتوانند از قطار در استان استفاده کنند.

*روابط فامیلی در منطقه آزاد انزلی

رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام رئیسی در گیلان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی باید محور صادرات، تولید و اشتغال باشد، اظهار کرد: شاهد رابطه فامیلی در منطقه مذکور هستیم و فعالیت بسیار محدود و محصوری برای استفاده از فرصت‌های منطقه آزاد وجود دارد و در مجموع در مدت چهار سال گذشته گیلان عقب‌مانده و خسران‌زده است.

وی در پایان از سفر حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ۲۴ اردیبهشت‌ماه جاری به گیلان خبر داد و گفت: عصر روز یکشنبه هفته جاری مراسم استقبال از رئیسی در فرودگاه رشت برنامه‌ریزی شده و پس از آن حضور در گلزار شهدا، دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و دیدار با مردم در ورزشگاه شهید عضدی تدارک دیده شده است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار