کد خبر : 102361
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402- 25: 14

زمین مازاد دستگاه‌های اجرایی گیلان برای نهضت مسکن ملی استفاده شود

زمین مازاد دستگاه‌های اجرایی گیلان برای نهضت مسکن ملی استفاده شود

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان با بیان اینکه زمین مازاد دستگاه‌های اجرایی گیلان برای نهضت مسکن ملی استفاده شود، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان در حال انجام است ولی برای تسریع جهت تکمیل منازل در این طرح، زمین‌ها در اختیار متولیان امر و بنیاد مسکن قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان، امید نبی‌زاده مدیرکل دیوان محاسبات گیلان امروز در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان رودسر و در جمع خبرنگاران با اشاره به حساسیت موجود در حوزه قیر رایگان و اختصاص قیر به شهرستان‌ها اظهار کرد: در چند سال اخیر مبحث قیر رایگان و تهاتر آن خیلی حساس و مهم بود به طوری که بعد از اعلام نظری واحد در خصوص قیر در شورای تامین، باید تایید شورای نظارت کسب می‌شد.

 

وی با بیان اینکه شورای نظارتی جایگزین قانونگذار نخواهد بود، گفت: این شورا اطمینان خاطری به مدیران می‌دهد که در راستای فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند سایر دستگاه‌های نظارتی در حال نظارت بر عملکرد آنان هستند.

 

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان با تاکید بر لزوم توجه به نقش آفرینی بنیاد مسکن در توسعه کشور افزود: دستگاه‌های اجرایی و دیوان محاسبات گیلان همواره این تاکید را دارند که بنیاد مسکن باید در توسعه گیلان و در نهایت کشور نقش آفرینی کند.

 

نبی زاده از بازدید پنج شهرستان در ۲ سال گذشته در حوزه مسکن خبر داد و بیان کرد: این بازدیدها که نبده انجام دادم در حوزه مدیریتی بوده و در خصوص مسائل فنی، کارشناسان دیوان محاسبات ورود و نظارت خواهند کرد.

 

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان یکی از مشکلات حوزه ساخت مسکن در شهرستان‌ها را ممنوعیت برداشت مصالح دانست و گفت: در بحث برداشت مصالح بعضا برخی از دادستان‌های شهرستان‌های گیلان از برداشت جلوگیری می‌کردند و برخی مدیران درخصوص چرایی این تعطیلی با یک تماس دیوان محاسبات، کسب اطلاع می‌کردند و از روند ماجرا مطلع می‌شدند که موجب اطمینان خاطر برای آن مدیر نیز می‌شد.

 

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری از مسوولان نیست، تصریح کرد: دیوان محاسبات به دنبال پیشگیری بوده و در کنار مسوولان برای کمک به حل مشکلات هستیم و اگر مشکلات به دیوان محاسبات گفته شود دیوان نیز به مدیران برای حل آن کمک خواهد کرد ولی با تخلف در هر سطحی به طور قانونی برخورد می‌کند.

 

نبی زاده با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای نهضت ملی مسکن باید اراضی خود را در اختیار متولیان امر قرار دهند، افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان در حال انجام است ولی برای تسریع جهت تکمیل منازل در این طرح، زمین مازاد دستگاه‌های اجرایی گیلان برای نهضت مسکن ملی استفاده شود و زمین‌ها در اختیار متولیان امر و بنیاد مسکن قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار