کد خبر : 84083
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی:

زندگی میرزا کوچک جنگلی ریشه‌ دشمنی علیه ملت ایران را نشان می‌دهد

زندگی میرزا کوچک جنگلی ریشه‌ دشمنی علیه ملت ایران را نشان می‌دهد

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه زندگی میرزا ریشه دشمنی علیه ملت ایران را نشان می دهد، گفت: دشمنی که آزادی خواهان یک ملت را هدف می‌گیرد نمی تواند شعار آزادی دهد.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، سعید جلیلی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری آغاز به کار عهدواره هنری رسانه‌ای جنگل در آرامگاه میرزا کوچک جنگلی با بیان اینکه هر شخصیتی که دچار فراموشی شود از تأثیرگذاری ساقط می‌شود، گفت: فراموشی تاریخی موجب می‌شود که هویت و تأثیرگذاری خود را از دست بدهیم لذا برگزاری نشست‌های یادبود از این جهت اهمیت دارد.

 

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش دارند که یک ملت هویت و علقه خود به داشته‌ها را از دست دهند تا از تأثیرگذاری محروم شوند، افزود: باید برای حفظ حافظه تاریخی خود تلاش کنیم و افتخارات خود را فراموش نکنیم زیرا این افتخارات جز ثروت و منابع قدرت ملت است.

 

وی یکی از مصادیق کفر را پوشاندن حقیقت که مایه حیات ملت است دانست و تصریح کرد: شناخت میرزا شناخت تاریخ و دشمنان است و از این رو می‌توان مسیر مقاومت و پیشرفت را پیدا کرد و دریافت که دشمنی مستکبران ریشه تاریخی دارد.

 

جلیلی با بیان اینکه بررسی زندگی میرزا دشمنی ریشه دار دشمنان ایران را نشان می‌دهد، بیان کرد: وقتی دشمنی‌ها بیان شود علت حرکت امروز دشمن نیز روشن می‌شود که اگر شعار می‌دهد لطیفه‌ای بیش نیست. دشمنی که آزادی خواهان یک ملت را هدف می‌گیرد نمی‌تواند شعار آزادی دهد.

 

وی با اشاره به اینکه میرزا زمانی که قدرت‌ها خود را فعال ما یشاء می‌دانستند، ایستاد و قیام کرد، افزود: وی آرمان و ایمان را تجلی داد و ثابت کرد ملت با ایمان قدرت بزرگی دارد و انقلاب اسلامی چنین تجربه‌هایی داشت که توانست توسط ملت به ثمر برسد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بذری که میرزا با شهادت خود کاشت، با انقلاب اسلامی رویید و امروز به درخت تنومند و قدرتمند تبدیل شده است و ریشه‌های عمیق دینی و ملی قیام میرزا استکبار را به خطر می‌اندازد که امروز به قدرتی تبدیل شده که تمدن استعماری را به چالش می‌کشد.

 

وی با بیان اینکه ملت اجازه نداد بذر میرزا در نطفه خفه شود بلکه با خون جوانان آن را آبیاری کرد، عنوان داشت: امیدواریم با روایت درست و حفظ این حافظه تاریخی و نهضت اصیل و ریشه دار آن را تکثیر کنیم.

 

جلیلی تصریح کرد: هنر به حفظ تاریخ ملت کمک می‌کند و برگزاری کنگره هنری و علمی میرزا با اقدامات هنرمندانه و مبتکرانه در حفظ و معرفی حافظه تاریخی و تداوم نهضت جنگل مؤثر است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار