کد خبر : 61005
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399- 33: 11

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع):

سردار سلیمانی شخصیت برجسته سیاسی کشور/ اخراج داعش هنر سردار دلها بود

سردار سلیمانی شخصیت برجسته سیاسی کشور/ اخراج داعش هنر سردار دلها بود

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه سردار سلیمانی را شخصیت برجسته سیاسی در کشور دانست و گفت: اخراج داعش از منطقه هنر سردار سلیمانی بود.

به گزارش گیلانستان، سردار محمدعلی حق‌بین با بیان اینکه سردار سلیمانی فرمانده همه ما بود و ویژگی‌ها برجسته و شاخصی داشت، بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری برخی فرماندهان نظامی در همه حوزه‌ها سررشته دارند و سردار سلیمانی یکی از این نمونه‌ها بود که نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه سیاسی نیز بسیار متبحر بود.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و توانمندی‌های سردار سلیمانی در عرصه سیاسی، افزود: ایشان برجسته‌ترین شخصیت سیاسی در کشور ما محسوب می‌شدند چرا که توانست کشوری را که هشت سال با آن جنگیدیم متحد اول ما در منطقه کند و در تاریخ نمونه چنین رخدادی دیده نمی‌شود.

اتحاد ایران و عراق دستاورد تلاش سردار سلیمانی بود

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در عرصه سیاسی هیچکدام از سیاستمداران همانند سردار سلیمانی توانمند و کارکشته نبودند، گفت: ایشان کاری کرد که جانبازان دو طرف جنگ دور یکدیگر جمع شوند و بر علیه دشمن دیگر یعنی آمریکا بجنگند و این هنر سردار سلیمانی بود.

سردار حق بین با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با رئیس‌جمهور روسیه دو ساعت صحبت کرد و تمام ابعاد خطر داعش را برای وی شرح داد، اضافه کرد: این شهید بزرگوار به رئیس جمهور روسیه گفتند اگر جلوی داعش نایستد، این ارتش جعلی روزی برای کشور او نیز تهدید محسوب می‌شود و او با صحبت‌های منطقی سردار قانع شد و در کمتر از یک ماه با توان نظامی که داشت وارد سوریه شد.

وی به تیزهوشی و توانمندی‌های ویژه سردار سلیمانی اشاره و تصریح کرد: سردار سلیمانی در عرصه نظامی کار بسیار بزرگی کرد و داعشی را که ساخته شده دنیای غرب بود و با تمام توان خود وارد سوریه و عراق شده بود را نابود کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه وجود گروه‌های تروریستی مانند داعش در قلب دنیای اسلام هنر دشمنان ما است، عنوان کرد: دنیای غرب و کفر افرادی را که بیشتر از کشورهای مسلمان منطقه بودند علیه اسلام آموزش دادند البته داعشی‌ها از کشورهای غربی نیز عضو داشتند اما با محوریت مسلمانان فعالیت می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما با جذب و سازماندهی فرزندان ما توانستند کاری کنند که آنها علیه اسلام و مردم مسلمان منطقه بجنگند، خاطرنشان کرد: داعش یک گروه تروریستی کوچک نبود بلکه قدرت آن با ارتش‌های بزرگ دنیا برابری می‌کرد و این قدرت در دل کشورهای مسلمان پیاده شده بود.

سردار حق بین با اشاره به اینکه بیرون کردن چنین قدرت بزرگی از شهرهای یک کشور آسان نبود اما سردار سلیمانی توانست آنها را شکست دهد، ادامه داد: داعش یک ارتش مجهز بود که توانست ظرف چند ماه، چند کشور را تصرف کند و نظیر چنین توانایی در هیچ ارتشی حتی ارتش آمریکا نیز دیده نشده بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه انسان‌های با اخلاق همچون امام، آیت‌الله بهجت و مقام معظم رهبری به درجات بالایی می‌رسند و سردار سلیمانی نیز توانسته بود مانند این افراد به این سطح برسد، گفت: سردار سلیمانی در اخلاق بی‌نظیر بود اما هنر این مرد این بود که توانست با تفکر، ایثار، تدبیر و برنامه‌ریزی چنین قدرتی را از سر ملت‌های مسلمان بردارد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی چند سال جنگید تا بتواند جبهه مقاومت را در منطقه قوی کند، تصریح کرد: سردار سلیمانی با قدرت بزرگ سازماندهی شده توسط غرب جنگید و جبهه مقاومت را تأسیس کرد و توانست فندانسیون بزرگ لشکرهای جهانی را در سوریه و عراق به هم بریزد.

علاقه خاص سردار سلیمانی به مدافعان حرم گیلانی

وی با اشاره به خاطره‌ای از ایشان، بیان کرد: سردار سلیمانی از من خواسته بود که شرایطی را فراهم کنم تا ایشان با بچه‌های گیلانی حاضر در سوریه ملاقاتی داشته باشد و پس از هماهنگی‌های انجام شده قرار شد که فردای همان روز این دیدار برگزار شود.

سردار حق‌بین ادامه داد: سردار سلیمانی به من گفته بود که بچه‌های گیلان خیلی پرشور هستند و پس از دیدن من مدام می‌خواهند که با بنده عکس بگیرند و این کار مرا خسته می‌کند و از من قول گرفتند که پس از تمام شدن جلسه، خودشان به نزد رزمندگان گیلانی بروند و با آنها عکس بگیرند و ما نیز همین کار را کردیم ایشان نیز بسیار خوشحال شدند.

وی به خاطره دیگری از سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: ما قصد داشتیم که زیر پای ایشان یک گوسفند قربانی کنیم اما ایشان اجازه این کار را ندادند و تفسیر من از این خاطره این است که ایشان آنقدر سر بریدن بچه‌ها توسط داعش را دیده بودند که دوست نداشتند این صحنه مجدداً برایشان مرور شود و دیگر آنکه معتقد بود چرا زیر پای ایشان باید چیزی قربانی شود لذا اجازه ندادند و گفتند اگر گوسفند را زیر پایشان قربانی کنیم برمی‌گردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه حضور ایشان در کنگره شهدای گیلان از نظر فرهنگی و اجتماعی تأثیر به‌سزایی داشت، اظهار کرد: یکی از دلایل حضور سردار سلیمانی در این کنگره، نقش آفرینی مؤثر و درخشان رزمندگان گیلانی در سوریه بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار