کد خبر : 100592
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402- 22: 15

سرعت وزش باد در گیلان به ۱۵۲ کیلومتر بر ساعت رسید

سرعت وزش باد در گیلان به ۱۵۲ کیلومتر بر ساعت رسید

.

به گزارش گیلانستان، علاء الدین حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سرعت وزش باد در رشت مرکز گیلان نیز ۷۲ کیلومتر بر ساعت بوده‌ است، افزود: وزش باد با شدت و ضعف کمتر در مناطق مختلف استان که از دیروز ظهر شروع شده، امروز هم همچنان ادامه دارد.

 

وی درباره هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر ورود سامانه ناپایدار جوی در گیلان اظهار کرد: طی دیروز و امروز در دیلمان، رودبار و جیرنده از توابع این شهرستان بارندگی داشتیم.

 

وی عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز جیرنده رودبار با ۶ درجه سلسیوس و فومن با ۳۱ درجه به ترتیب کمترین و بالاترین دمای استان داشتند. دمای فعلی شهر رشت نیز ۱۹ درجه و رطوبت ۶۰ درصد است.

 

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان هم با توجه به وزش باد شدید آخرین وضعیت خسارات ناشی از آن را در استان تشریح کرد.

 

محمدرضا حق بین در این رابطه گفت: ۲۲ اصله درخت و یک تابلو تبلیغاتی در شهرستان فومن، چهار اصله درخت و یک تابلو تبلیغاتی در صومعه سرا و یک آنتن مخابراتی در بندرانزلی به دلیل وزش باد سقوط کرد.

 

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث در رشت مرکز استان گیلان گزارش شد افزود: سقوط ۱۸ اصله درخت، هفت مورد سقوط اجسام و نمای ساختمان، آسیب به چهار منزل مسکونی، ۲ خودرو و ۱۴ مورد حریق علفزار اعم این حوادث در رشت بوده‌ است.

 

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان خاطر نشان کرد: وزش باد شدید موجب آتش‌سوزی در ۱.۵ هکتار از اراضی جنگلی روستای کاشکی و ۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی روستای توشی سیاهکل شده بود که کامل مهار شد.

 

وی با بیان اینکه آتش سوزی در اراضی جنگلی یاد شده سطحی بوده و به تنه درختان آسیب نرسید، اظهار کرد: وزش باد شدید تاکنون در گیلان صدمه جانی نداشته و میزان خسارت مالی نیز در دست بررسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار