کد خبر : 64371
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

نماینده مردم رشت در مجلس:

سیاست قطعی ایران لغو همه تحریم‌ها است

سیاست قطعی ایران لغو همه تحریم‌ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی در برابر آمریکا لغو تحریم‌ها است، گفت: تا زمانی که شروط جمهوری اسلامی محقق نشده جمهوری اسلامی ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده با اشاره به برگزاری نشست ایران با ۱+۴ در روز سه‌شنبه اظهار کرد: با توجه به اینکه پس از انتخابات آمریکا برخلاف رئیس‌جمهور سابق، آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد به  برجام برگردد، آن‌ها رایزنی‌هایی را شروع و پیگیری‌هایی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا نشست‌های ایران و ۱+۴ برگزار شد و این جلسه نیز ادامه همان روند است، افزود: این جلسه از این بابت حساسیت دارد که آمریکا می‌خواهد رسماً به برجام برگردد، اما جمهوری اسلامی برای این کار شروطی دارد و آن نیز برداشتن همه تحریم‌ها و راستی آزمایی ایران از آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تا زمانی که شروط  جمهوری اسلامی محقق نشده ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، گفت: این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است که آمریکا اول باید همه تحریم‌ها را که به‌ناحق و ظالمانه به ملت ایران تحمیل کرده لغو کند.

آقازاده با اشاره به عمل کردن جمهوری اسلامی به‌تمامی تعهدات خود تصریح کرد: آمریکا باید حتی خسارات جمهوری اسلامی را نیز بپردازد چراکه ایران به همه تعهدات خود عمل کرد و طبق تعهدات بسیاری از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای را کاهش داد یا از چرخه فعالیت خارج کرد.

وی با اشاره به ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر اینکه آمریکا به‌صورت غیرحضوری و در ساختمان‌های مجاور در این جلسه حاضر باشد، بیان کرد: ایران موضع خود را صریح اعلام کرد و تا زمانی که شروط جمهوری اسلامی کامل انجام نشود به‌هیچ‌عنوان نه مستقیم و نه غیرمستقیم با آمریکا مذاکره نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره طرح گام‌به‌گام لغو تحریم‌های ایران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی، لغو تمامی تحریم‌هاست.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار