کد خبر : 33506
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397- 15: 11

سیاهکل تنها شهرستان فاقد اورژانس اجتماعی گیلان/فعالیت ۱۵ مرکز

سیاهکل تنها شهرستان فاقد اورژانس اجتماعی گیلان/فعالیت ۱۵ مرکز

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه سیاهکل تنها شهرستانی که فاقد اورژانس اجتماعی در این استان است، گفت: ۱۵ مرکز در گیلان فعال هستند.

به گزارش گیلانستان صبح سه‌شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان، مدیرکل بهزیستی و جمعی از مسئولان شهرستان شفت پانزدهمین اورژانس اجتماعی استان گیلان در شفت افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در این مراسم با بیان اینکه تنها شهرستان سیاهکل فاقد اورژانس اجتماعی است، اظهارکرد: امروزه جامعه به جایگاه و نوع فعالیت اورژانس اجتماعی شناخت و اگاهی کامل دارد.

محمدرضا پارسی در ادامه با بیان اینکه هر جامعه‌ای برای پاسخگویی به نیازهای مردم و حل یا کاهش مشکلات تمهیداتی اتخاذ و برنامه‌هایی تدوین و اجرا می کند، افزود: یکی از این برنامه‌ها در ایران «برنامه اورژانس اجتماعی» است که حاصل فعالیت چندین ساله سازمان بهزیستی در دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی است.

وی بیان‌کرد: کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، جایگزینی مداخلات روانی و اجتماعی به جای مداخلات انتظامی و قضائی، پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

پارسی در ادامه با اشاره به اینکه در طول ماه گذشته ۱۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۳ انجام شده است، تصریح‌کرد: برای این مرکز ۱۰ نیروی متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد جذب شده است.

وی با بیان اینکه شفت پانزدهمین شهرستانی است که به مرکز اورژانس اجتماعی مجهز شده است، افزود: این مرکز دارای خوابگاه نیز بوده که در استان تنها پنج مرکز چنین ظرفیتی دارند.

گفتنی است برای راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان شفت ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار