کد خبر : 79063
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401- 46: 20

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

شهردار بعدی مگر کیست و چه شق‌القمری می‌تواند انجام دهد که علوی از آن عاجز است؟!

شهردار بعدی مگر کیست و چه شق‌القمری می‌تواند انجام دهد که علوی از آن عاجز است؟!

چه تضمینی می دهند که شهردار بعدی شان بهتر از شهردار فعلی باشد و چه شق القمری می تواند بکند، آن وقت می توان به صحت و سلامت تصمیم‌شان اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری گیلانستان، رشت بیش از هر شهر دیگری در ایران قربانی سوءمدیریت ها و غرق در چالش ها و چاه های عمیق است که برای رفع و پر کردنشان حتی اگر شهردار لندن هم بیاید، خودش قربانی سیستم ناکارآمد می‌شود. رفع معضلات شهر رشت جدا از مشکلات کشوری نیست.

نمی شود در کشوری با این سطح از معضل بگوییم اگر شهردار رشت تغییر یابد اوضاع بهبود می یابد. این شعار یا از سرِ ناآگاهی است یا کاسه ای زیر نیم کاسه اش پنهان است.

شورای شهر رشتی که هر چند ماه یک بار شیپور استیضاح را به صدا درمی آورد و وقت شهر و شهرداری را می گیرد بزرگ‌ترین هنری که می تواند بکند ثبات بخشیدن به نهادی است که دیگر کارمندان جزء اش هم به خاطر این بی ثباتی به امور دفتری و کاری شان در جهت بهبود اوضاع شهر رسیدگی نمی کنند و هرکس به دنبال تثبیت منافع خود است در این گرداب زمانی و مدیریتی.

اگر موافقان استیضاح شهردار فقط به این یک سوال پاسخ دهند که چه تضمینی می دهند که شهردار بعدی شان بهتر از شهردار فعلی باشد و چه شق القمری می تواند بکند، آن وقت می توان به صحت و سلامت تصمیم‌شان اعتماد کرد.

هر کسی در این شهر اگر قاطعانه بگوید شهردار بعدی معضل رودخانه ها را در یک سال حل می کند، معضل سراوان را در چند ماه حل می کند، دعاوی بین مشاغل و شهرداری را حل می کند، معضل دستفروشان را حل می کند، ترافیک را حل می کند و چه و چه و چه یا کمترین شناخت و آگاهی ای نسبت به مدیریت و شهرش ندارد یا اهداف دیگری را دنبال می‌کند.

حقیقت آن است که دیگر برای عامه مردم فرقی نمی کند که علوی شهردار باشد یا دیگری. برای خاصه که منافعشان در گرو تصمیمات این و آن عضو شوراست چرا.. ولی برای عامه مردم تفاوتی ندارد از بس که شهردار دیدند و عضو شورا و شهرشان پیرتر و زشت تر شد.

پس خطاب به آن چند نفر عضو شورا باید گفت اگر با استیضاح شهردار دنبال منافع خاصی هستید که هیچ، تمام یادداشت ها و تحلیل ها و اندرزهای دنیا بر شما کارگر نیست همان گونه که بر پیشینیان شما کارگر نبود. اما اگر ذره ای، و فقط ذره ای وجدان دارید و استقلال رای و دلتان برای شهرتان می سوزد باید تاکنون دریافته باشید همین شهردار فعلی، با تجربه‌ی چند سال عضو شورا بودن و شهردار بودن بازهم بهتر از نفر بعدی است که اولین کارش تعویض مدیران است و چند ماهی مشغول امتیاز دادن و دوباره وقت تلف کردن.

تفاوت زیادی بین مدیران ما نیست اما یک تفاوت اصلی بین شهردار فعلی و شهردار بعدی است و آن اصل ثبات مدیریتی است. جایگاهی که با تعویض پی در پی و استیضاح مداوم همچون مریضی رو به موت است را بهتر آن است که اینقدر لگدمال نکنیم. بگذاریم شاید معجزه ای شد… باثبات کردن جایگاه مدیریتی در شهرداری یک مزیت اساسی دارد و آن‌هم این است که وضعیت بدتر نمی شود. بهتر شدن اوضاع را نخواستیم. کاری نکنید لعن و نفرین های مردم بیشتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار