کد خبر : 66824
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1400- 39: 11

یادداشت/ میلاد ملکی:

شورای شهر، اصناف، کرونا

شورای شهر، اصناف، کرونا

.

به گزارش گیلانستان میلاد ملکی در یادداشتی نوشت: افزایش جمعیت شهر رشت طی سالیان اخیر از یک سو و شرایط اقتصادی نامتعادل، تورم و گرانی امروز کشورمان به لحاظ تحریم های اقتصادی از سوی دیگر در کنار ظهور اپیدمی کووید۱۹ باعث شده تا اوضاع کسب و کار همانند سالهای گذشته رونق نداشته باشد،
اما جالب است در شرایطی که بازار در حالت رکود قرار دارد با افزایش انواع هزینه ها همچون افزایش اجاره بها، حق بیمه، دارایی و بخصوص عوراض شهرداری مواجه هستیم.

بنده معتقدم درست است که همگی ما در این شهر زندگی می کنیم و باید در اداره آن و تامین هزینه هایش سهمی داشته باشیم، اما هزینه ها باید به گونه ای تعریف شوند که اصناف توان پرداخت آنرا بخصوص در شرایط فوق العاده کنونی بازار داشته باشند.
یکی از موارد مکرری که باعث اعتراض کسبه بخش مرکزی رشت شده در خصوص نحوه قیمت گذاری و دریافت عوارض بخصوص “تابلوهای تبلیغاتی واحدهای صنفی” و هزینه های “تمدید پروانه” است.
فشار مضاعف بر اصناف و دریافت عوارض سنگین حتی به طور غیر مستقیم باعث گرانی میشود، چرا که متصدی واحد صنفی تنها چاره تامین هزینه هایش را گرانفروشی میداند.

در کنار این موارد، متاسفانه با توجه به گزارش ها و گلایه های همکاران کاسب و اصناف نزدیکم، بعلت عدم حمایت کافی از حقوق اصناف و در نتیجه واحدهای صنفی، روزانه چندین فرد صنفی جهت ابطال پروانه کسب خود راهی اتحادیه ها میشوند.
تعطیلی یک واحد صنفی عواقب دیگری همچون خروج سرمایه از بازار کار، بیکاری، زمینه وقوع جرم و بزهکاری و… را در پی دارد، در چنین شرایطی باید کمک کنیم تا روند تعطیلی واحدهای صنفی کاهش یابد.
شورای جوان و انقلابی و متخصص دوره ششم با ارائه طرح های حمایتی و با قید فوریت باید بتواند زمینه ای را ایجاد کند تا دوباره شاهد رونق بازار و کسب روزی حلال فراوان رشتوندان عزیز باشیم، انشاءالله

میلاد ملکی، خرداد هزاروچهارصد

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار