کد خبر : 93150
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

صدور هشدار زرد هواشناسی در گیلان/ مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند

صدور هشدار زرد هواشناسی در گیلان/ مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد و گفت: کشاورزان برای کاهش خسارات، تمهیدات لازم را بیاندیشند.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات غالباً ناپایدار تا اوایل هفته آینده در منطقه است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: ابرناکی، بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید در بعضی از ساعات به ویژه طی امروز و فردا گاهی شدید و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

 

دادرس ادامه داد: آسمان گیلان برای فردا کمی تا نیمه ابری، گاهی ابری و مه آلود، وزش باد (موقتی شدید)، بعضی نقاط بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید، به ویژه در ارتفاعات)، رعد و برق و احتمال تگرگ مهیا است.

 

وی با تاکید بر اینکه دریا امروز فردا برای شنا نامناسب است، گفت: با توجه به وقوع رعد و برق، شدت بارش‌ها، احتمال وقوع طوفان، بالا آمدن سطح آب و جاری شدن سیلاب، گردشگران و ساکنان حاشیه کوهستان‌ها و رودخانه‌ها از قرار گرفتن در این مناطق خودداری کنند.

 

وی با بیان اینکه در ساعاتی از روز با قطع شدن بارش باران و ابرناکی و شرجی شدن هوا، دمای احساسی افزایش خواهد یافت، گفت: این ناپایداری‌ها از شنبه از گیلان رخت بر می‌بندد و گیلانی‌ها هفته آینده را با آسمانی آفتابی و هوایی پایدار آغاز می‌کنند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد و گفت: کشاورزان برای کاهش خسارات تمهیدات لازم را بیاندیشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار