کد خبر : 59018
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

دردسرهای مدیریت نامحدود؛

«صفر» شدن درآمدهای مالی یک هیات استانی به دلیل «بیات» بودن سند!

«صفر» شدن درآمدهای مالی یک هیات استانی به دلیل «بیات» بودن سند!

پنج ماه از جابه‌جایی مدیریتی در هیات شطرنج استان گیلان می گذرد با این حال برای تغییر ماهیت این هیات و خارج کردن از حالت «ملک شخصی بیات» اقدامی صورت نگرفته است.

تغییر مدیریت هیات شطرنج استان گیلان خردادماه گذشته انجام شد که طی آن کیومرث بیات بعد از ۱۲ سال از مدیریت این هیات کنار گذاشته شد و علیرضا یوسفی به عنوان سرپرست جای وی را گرفت.

فرهاد نیکوخصال سرپرست فدراسیون شطرنج در حالی تصمیم جا به جایی مدیریتی در یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین هیات‌های استانی گرفت که طبق آنچه به صورت قانونی و رسمی در اداره ثبت استان گیلان به ثبت رسیده، مدیریت هیات شطرنج این استان «تا همیشه» در اختیار کیومرث بیات است!

در واقع بیات در اقدامی عجیب هیات شطرنج گیلان و ریاست آن را به صورت «نامحدود» به نام خود ثبت کرد. این موضوع پیش از این در گزارشی با عنوان «برملا شدن تخلفی بزرگ در شطرنج / هیات استانی که ملک شخصی شد» اطلاع رسانی شد. با وجود گذشت چند ماه از این اطلاع رسانی و تغییراتی مدیریتی که محرض شدن این تخلفات یکی از دلایل آن بود اما هنوز اقدامی برای سرو سامان دادن به این وضعیت غیرقانونی انجام نشده و به همین دلیل تبعات مالی در این هیات ادامه دارد.

درآمدها «صفر» شده است
علیرضا یوسفی سرپرست هیات شطرنج استان گیلان با تاکید بر اینکه مالکیت این هیات همچنان در اختیار رئیس پیشین است، گفت: به دلیل اینکه هیات شطرنج گیلان به نام کیومرث بیات ثبت شده، حساب هیات هم به نام وی است. حالا که وی از هیات رفته گردش مالی انجام نمی‌شود و در کل حساب بسته شده است. در کل اگر هم پولی به حساب هیات واریز شود امکان برداشت نداریم چون حساب به نام رئیس قبلی است.

وی با تاکید بر ضرر و زیان مالی که هیات شطرنج گیلان طی ماه‌های گذشته متحمل شده، تصریح کرد: طی این مدت هیچ درآمدی نداشته‌ایم و از این حیث وضعیت به «صفر» رسیده است. بخش عمده درآمد هیات از ثبت نام‌ها بود و شهریه‌هایی که بابت آن دریافت می‌شد که طی ماه‌های گذشته قادر به انجام آن نبودیم و این وضعیت ادامه هم خواهد داشت.

سرپرست هیات شطرنج استان گیلان تاکید کرد: به دلیل کرونا خیلی از فعالیت‌های‌مان متوقف شد و همین مسئله به لحاظ مالی مشکل ساز شد اما ضربه بزرگ‌تر را از مسدود بودن حساب‌ها خوردیم. هیات سالیانه در طول ماه دوره‌های آموزشی برگزار می‌کرد و بابت ثبت نام آنها هزینه‌ای دریافت می‌کرد. الان به خاطر نداشتن حساب هیچ کلاسی برگزار نکرده‌ایم و به همین دلیل منبع درآمدی‌مان مختل شده است. طی ماه‌های گذشته به لحاظ مالی نه ورودی به هیات داشتیم و نه خروجی.

وی گفت: هیات شطرنج گیلان باز است یعنی فعالیت داریم و این به معنی هزینه تراشی در هیات است درحالیکه هیچ منبع درآمدی نداریم. همین مسئله وضعیت ماه را بغرنج کرده است.

یوسفی در مورد اینکه «امکان افتتاح حساب جدید برای هیات شطرنج استان گیلان وجود ندارد؟» نیز خاطرنشان کرد: حساب به نام هیات شطرنج افتتاح می‌شود. این هیات یک حساب دارد و امکان افتتاح حساب جدید برای آن وجود ندارد. مجوز حساب مالی بر اساس ثبت شرکت داده می‌شود. باید ثبت شرکت فعلی یعنی همان هیات شطرنج ابطال شود و مجدد ثبت شود تا بتوانیم حساب جدیدی برای آن افتتاح کنیم.

خروج از «انحصار شخصی» در گرو برگزاری «دو انتخابات»
کیومرث بیات رئیس پیشین هیات شطرنج استان گیلان بعد از برملا شدن تخلف صورت گرفته در ثبت مالکیت این شرکت با تاکید بر اینکه یک اشتباه سهوی باعث این موضوع شد، این‌طور عنوان کرد که «بعد از برگزاری انتخابات این هیات و مشخص شدن رئیس جدید برای تغییر ثبت صورت گرفته و حل مشکلات فعلی نهایت همکاری را با اداره کل ورزش و جوانان استان و رئیس جدید خواهم داشت بدون اینکه درخواستی داشته باشم.»

حال این پرسش مطرح است که «انتخابات هیات شطرنج گیلان که از ۵ ماه پیش با سرپرست اداره می‌شود چه زمانی برگزار خواهد شد؟»، یوسفی در پاسخ به این پرسش گفت: ثبت نام کاندیداها با اعلام آمادگی ۵ نفر انجام شد. پروسه تایید صلاحیت‌ها هم به پایان رسیده است اما اینکه انتخابات چه زمانی برگزار می‌شود، اصلاً مشخص نیست.

وی با یادآوری برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج به دلیل کرونا در تاریخ ۶ آبان ماه لغو و به زمان دیگری موکول شد، خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات هیات در گرو انتخابات فدراسیون است. انتخابات ما بعد از انتخابات فدراسیون انجام خواهد شد. اگر مجمع فدراسیون در زمان مقرر برگزار می‌شد، نماینده‌ای از هیات گیلان – به عنوان رئیس- در انتخابات شرکت نداشت اما دلخوش بودیم به اینکه با مشخص شدن رئیس جدید فدراسیون انتخابات ما هم به سرانجام می‌رسد. حالا هم منتظر انتخابات فدراسیون هستیم تا بعد از انتخابات هیات را برگزار کنیم.

سرپرست هیات شطرنج استان گیلان در پایان و در پاسخ به این پرسش که «این امکان وجود ندارد که انتخابات هیات پیش از فدراسیون برگزار شود تا مشکلات حساب و مسائل مالی حل شود یا اینکه بدون برگزاری انتخابات این وضعیت را سروسامان داد؟» گفت: این مسئله نیازمند همکاری میان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و فدراسیون شطرنج است. فقط امیدواریم این شرایط زودتر تمام شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار