کد خبر : 52691
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399- 54: 17

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان:

صید ۱۲۰ تن ماهی کلیکا در استان گیلان

صید ۱۲۰ تن ماهی کلیکا در استان گیلان

به گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گیلان تاکنون ۱۲۰ تن ماهی کیلکا توسط ۲۴۰ صیاد و با ۳۰ فروند شناور صید شده است.

به گزارش گیلانستان،اکبر ایلدرم امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صید ۱۲۰ تن ماهی کلیکا در استان گیلان اظهار کرد: تا قبل از تعطیلی صید در استان گیلان صیادان گیلانی ۱۲۰ تن ماهی کلیکا را صید کردند که ۹۰ درصد آن کیلکای معلومی و‌آنچوی و چشم درشت صید کردند که این آمار در سال ۹۸ چهار هزار و‌ ۶۶۴ تن بوده است.

وی با اذعان به اینکه صید ماهی کلیکا توسط ۲۴۰ صیاد گیلانی انجام می شود، افزود: صید ماهی کلیکا سود و‌درآمد بسیار خوبی برای صیادان دارد به همین دلیل صیادان گیلانی توسط ۳۰ فروند شناور کار صید کیلکا را انجام می دهند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گیلان لازمه صید ماهی کلیکا را عمق ۳۰ متری و شب بودن هوا دانست و بیان کرد: غرب بندر انزلی تا کیاشهر محدوده صید ماهی کیلکا بوده و باید در شب به شیوه  صید نور زیر آبی با تور مخروطی انجام گیرد.

ایلدرم با اشاره به قیمت ۲۵ هزار تومانی هر کیلوگرم ماهی کیلکا افزود: ماهی های کیلکا صبح ها و در اسکله انزلی خالی شده و برای مصرف به صورت پودر ماهی کیلویی چهار هزار تومان و برای مصرف انسانی به صورت تازه ۲۵ هزار تومان به فروش می رسد‌.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار