کد خبر : 75089
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۵۷

مدیر حوزه های علمیه گیلان:

ضرورت تربیت طلاب برای پاسخگویی به شبهات جوانان

ضرورت تربیت طلاب برای پاسخگویی به شبهات جوانان

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان با تأکید بر ضرورت تربیت طلابی برای پاسخگویی به شبهات جوانان، گفت: جوانان امروز نیازمند الگو برای حرکت در مسیر دین اسلام هستند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام قاسم علیپور شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به الگو گرفتن از شخصیت حضرت فاطمه (س) در حوزه‌های مختلف، گفت: ساده زیستی حضرت زهرا الگویی برای همه انسان‌ها است.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان افزود: نوجوان و جوان امروزی پای منبر نمی‌نشیند لذا برای انتقال مفاهیم ارزشی و آموزه‌های دینی باید از بستر فضای مجازی بهره گرفت و با شیوه‌های جدید و نو به شبهات آنها پاسخ داد.

وی با اشاره به تربیت برخی طلاب برای پاسخگویی به مسائل جوانان با زبان امروزی، بیان کرد: جوان امروزی پاک است و اگر کمی دل به مسیر اسلام بدهد می‌تواند در مسیر الگو گرفتن از اهل بیت گام بردارد.

حجت الاسلام علیپور نگاه اسلام به فقه را به عنوان ابزاری برای اداره جامعه عنوان و بیان کرد: امام (ره) فقه اجتماعی و حکومتی را به شکلی در انقلاب استفاده کرد که برای اداره جامعه سودمند باشد.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه از نیمه دوم بهمن ماه، گفت: دانش آموزان می‌توانند پس از اتمام مقطع هشتم وارد حوزه‌های علمیه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان افزود: نمونه سوالات آزمون ورودی حوزه علمیه در اینترنت موجود است و علاقمندان می‌توانند از دروس معارف مدارس به عنوان منبع سوالات استفاده کنند.

حجت الاسلام علیپور با بیان اینکه بستر ورود طلاب به تمامی سازمان‌ها و نهادها فراهم است، تصریح کرد: طلاب پس از تحصیل در حوزه علمیه می‌توانند در ارگان‌ها، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و حتی مراکز مشاوره مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار