کد خبر : 39662
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398- 27: 18

فرمانده انتظامی استان گیلان:

طرح‌های سالم‌سازی در ۴۲ کیلومتر از سواحل گیلان فعال شد

طرح‌های سالم‌سازی در ۴۲ کیلومتر از سواحل گیلان فعال شد

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: طرح‌های سالم‌سازی دریا با همکاری دستگاه‌های اجرایی در ۴۲ کیلومتر از سواحل گیلان فعال هستند.

به گزارش گیلانستان سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی گیلان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه طرح‌های سالم‌سازی دریا در ۴۲ کیلومتر از ساحل استان فعال است اظهار داشت: وظایف ۱۶ دستگاه اجرایی گیلان در اجرای طرح‌های مربوط به سالم‌سازی دریا با رویکرد فرهنگی مشخص شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در جلسه مذکور ضمن گرامی‌داشت سالروز اقامه نماز جمعه در ۵ مرداد سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی تصریح کرد: میز خدمت دستگاه‌های اجرایی گیلان این هفته در میعاد‌گاه‌های نماز جمعه برپا می‌شود.

فیروز فاضلی با اشاره به اهمیت برپایی نماز جمعه از منظر اسلام گفت: دین مبین اسلام برای سه اجتماع بزرگ شامل برپایی نمازهای جماعت روزانه، نماز جمعه و اجتماع سالانه حج اهمیت زیادی قائل شده است و این نشانه اهمیت باهم بودن در این دین است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان آگاهی بخشی سیاسی، اجتماعی و معرفتی به مردم را از جمله اثرات برپایی نماز جمعه دانست و افزود: هرچه همبستگی میان مسلمانان بیشتر باشد، وحدت اجتماعی و در نتیجه امنیت ملی افزایش می‌یابد که امنیت ملی نیز باعث ایجاد وحدت و اقتدار ملی می‌شود.

فاضلی با اشاره به اینکه برپایی نماز جمعه باعث افزایش نشاط معنوی میان مردم و تقویت ارزش‌های دینی در جامعه می‌شود تصریح کرد: ائمه جمعه در سراسر کشور حلقه وصل بین مردم و مسئولان نظام اسلامی هستند که می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با آنان مطرح کنند.

وی به تبیین برنامه‌های نظام توسط ائمه جمعه اشاره کرد و ابراز داشت: انتقاد و دفاع منصفانه و واقع‌بینانه از وضعیت موجود، ترویج امید به آینده و کاهش فاصله بین حکومت و مردم از جمله کارکردهای مهم برپایی نماز جمعه در سراسر کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه استان گیلان ۳۰۰ کیلومتر ساحل در دریای خزر دارد گفت: ۹ شهرستان و ۵۶ روستای استان گیلان در ساحل واقع شده‌اند و ۳۵ طرح سالم‌سازی دریا نیز در این استان فعال هستند و سازمان‌های مختلف زیر نظر وزارت کشور در این زمینه کار می‌کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز این جلسه با بیان اینکه ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه در سطح ملی تشکیل شده است اظهار داشت: این ستاد در مرکز استان گیلان و همچنین شهرستان‌های این استان تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام ولی عادلی با اشاره به اینکه نماینده ولی‌فقیه در گیلان رئیس ستاد مذکور بوده و این ستاد از دو کمیته فرهنگی تشکیل شده است گفت: مسئولیت کمیته خبری این ستاد ایجاد موج خبری در گیلان بوده و بازآفرینی ظرفیت ستاد نماز جمعه از اهداف تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور با تاکید بر فراهم کردن بسترهای لازم جهت افزایش حضور جوانان در نمازجمعه تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال کمرنگ کردن حضور قشر جوان در مناسبت‌ها و مراسم‌های مذهبی هستند‌.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با تأکید بر افزایش حضور مسئولان کنار مردم اظهار داشت: نماز جمعه بهترین فرصت برای حضور مسئولان در کنار مردم است و همچنین برپایی میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در نمازهای جمعه نیز می‌تواند مشکلات ساختاری دستگاه اجرایی را برطرف کند.

سردار محمد عبدالله‌پور خواستار تشکیل کارگروه فضای مجازی در شورای فرهنگی عمومی استان گیلان شد و ابراز داشت: با توجه به تاثیرگذاری فضای مجازی در دنیای کنونی بایستی در این زمینه بیشتر کار کنیم و ایجاد این کارگروه می‌تواند بسیار موثر باشد.

مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در جلسه مذکور افزایش طرح‌های سالم‌سازی در این استان را تاثیرگذار دانست و بیان کرد: فعال‌تر کردن طرح شناگاه در مناطق پر جمعیت گیلان بسیار حائز اهمیت بوده و این کار نیازمند استفاده از بخش خصوصی است.

حجت‌الاسلام محمدحسن سمیعی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گیلان نیز در این جلسه خواستار مشخص شدن وضعیت بودجه فرهنگی استان گیلان شد و تاکید کرد: هدف ما این است که جهت کسب رضایت خداوند و در جهت تحقق آرمان‌های نظام و ولایت مشکلات موجود را حل کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار