کد خبر : 64436
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1400- 54: 10

جانشین ستاد کرونا گیلان:

طرح غربالگری شهید سلیمانی مجدداً در استان اجرا می‌شود

طرح غربالگری شهید سلیمانی مجدداً در استان اجرا می‌شود

جانشین ستاد کرونا استان گیلان گفت: با توجه به جهش میزان ابتلا به کرونا در گیلان طرح شهید سلیمانی مجدداً در استان اجرایی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمود قاسم‌نژاد با توجه به شرایط مرتبط به روزهای پایانی سال و نیاز مردم به خریدهای نوروزی و همچنین مسافر پذیر بودن استان گیلان، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و رنگ‌بندی اعلام شده شهرها نسبت به اعمال محدودیت‌ها اقدام شد.

جانشین ستاد کرونا استان گیلان با بیان اینکه نظارت‌های لازم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه در اماکن عمومی و بخش‌های مختلف صورت گرفت افزود: با توجه به زرد بودن رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های گیلان در اوایل سال جدید، ممنوعیتی در خصوص مسافرت وجود نداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: با وجود هشدارهای لازم درباره عدم مسافرت و دید و بازدید‌های نوروزی اما متأسفانه با عادی انگاری اوضاع از سوی برخی از هموطنان و افزایش میزان مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی شاهد جهش میزان ابتلا به کرونا در سطح گیلان بودیم.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونای ملی از این پس محدویت‌هایی در گیلان اعمال می‌شود عنوان داشت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان بعد از سفرهای نوروزی، مصوب شد که نظارت شدیدی بر قرنطینه بیماران با آزمایش مثبت کرونا انجام گیرد.

جانشین ستاد کرونا استان گیلان تصریح کرد: بر این اساس تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مقابله با کرونا باید نسبت به تشدید نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌ها با توجه به رنگ‌بندی اعلام شده هر شهر اقدام کرده و این امر کلیه فعالیت‌ها به‌ویژه اصناف را نیز شامل می‌شود.

وی درباره محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای مراسمات مذهبی ماه مبارک رمضان گفت: درباره ماه مبارک رمضان، برنامه‌های لیالی قدر، فعالیت تمامی مساجد و اماکن مذهبی با توجه به رنگ‌بندی اعلام شده شهرها در جلسه آینده ستاد استانی کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.

جانشین ستاد کرونا استان گیلان با بیان گروهای پر خطر در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار می‌گیرند ابراز داشت: با توجه به عملکرد خوب طرح شهید قاسم سلیمانی اجرای دوباره طرح در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده که کلیه کارگروه‌های زیر مجموعه ستاد استانی مقابله با کرونا نسبت ارتقاء آگاهی عمومی مردم و همچنین نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار