کد خبر : 40197
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مرداد 1398- 32: 11

مدیرکل راه آهن شمال ۲:

ظرفیت حمل کالا در مسیر ریلی قزوین- رشت افزایش می‌یابد

ظرفیت حمل کالا در مسیر ریلی قزوین- رشت افزایش می‌یابد

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: ظرفیت حمل کالا و بار در مسیر راه آهن قزوین – رشت، هم از حیث تنوع و هم از لحاظ تناژ بار به زودی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان علی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از افزایش توسعه حمل و نقل بار و کالا در مسیر ریلی قزوین – رشت خبر داد و اظهار داشت: پس از فراهم شدن مقدمات کار، ظرفیت حمل کالا و بار در مسیر ریلی قزوین – رشت هم از حیث تنوع و هم از لحاظ تناژ بار به زودی افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ روند حمل کالا و بار به وسیله قطار قزوین به رشت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در چند ماهه گذشته که امکان حمل کالا و بار در این مسیر ریلی فراهم شده شاهد استقبال بسیار خوب متقاضیان و واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان از این ظرفیت هستیم.

خدایی از تخلیه مواد اولیه کارخانجات فولاد شهر صنعتی رشت یعنی شمش فولاد و آهن و ورق‌های MDF در ایستگاه راه آهن رشت سخن گفت و تصریح کرد: این محموله‌ها از بنادر جنوبی کشور و بندر امام خمینی(ره) به عنوان خوراک واحدهای تولیدی و صنعتی به مقصد ایستگاه رشت حمل می‌شوند.

وی تخلیه نهاده‌های دامی، طیور و کنجاله در ایستگاه راه آهن رشت را نیز مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: با توجه به مزیت‌های بسیار زیادی که در نقل و انتقال کالا و بار به وسیله خطوط ریلی وجود دارد انتظار داریم در آینده‌ای نه چندان دور این بخش از قطار قزوین – رشت فعال‌تر شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه افزایش ظرفیت حمل کالا و بار قطار قزوین – رشت جزء برنامه‌های این اداره کل است اظهار داشت: در حال حاضر مشغول انجام یکسری مذاکرات با صاحبان کالاها هستیم که بعد از اتمام این گفت‌وگوها و انجام توافقات لازم زمینه انتقال بارهای جدید توسط این مسیر فراهم می‌شود.

خدایی از حمل مصالح زیرساختی برای ساخت محورهای جدید ریلی یعنی مسیر رشت به انزلی و رشت به آستارا توسط قطار قزوین – رشت خبر داد و گفت: در این مورد باید تصمیم‌گیری‌های لازم توسط دستگاه‌های ذیربط انجام شود بنابراین بلافاصله پس از آماده شدن مقدمات، این امر تحقق پیدا می‌کند.

وی با اعلام این موضوع که قطار گردشگری گیلان از زمان شروع فعالیت خود تاکنون رونق بسیار خوبی داشته است اظهار داشت: در حال حاضر مسیر ریلی رشت به قزوین با توجه به وجود چشم‌اندازهای طبیعی و احداث پل‌ها و تونل‌های متعدد از زیباترین محورهای شبکه ریلی سطح کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ سفر تعدادی از خبرنگاران به استان گیلان توسط قطار قزوین – رشت به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به احتمال بسیار در این سفر جمعی از مقامات عالی شرکت راه آهن نیز به همراه خبرنگاران وارد ایستگاه فلکده رشت می‌شوند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار