کد خبر : 66647
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

عادی‌انگاری زمینه‌ساز پیک پنجم کرونا در استان گیلان/ ۲۷۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند

عادی‌انگاری زمینه‌ساز پیک پنجم کرونا در استان گیلان/ ۲۷۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند

۲۷۵ بیمار کرونایی اکنون در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و عادی‌انگاری می‌تواند زمینه‌ساز آغاز پیک پنجم کرونا در این استان باشد.

به گزارش گیلانستان، موج چهارم کرونا با گذشت بیش از دو ماه همچنان در استان گیلان تداوم داشته و نگرانی‌هایی برای آغاز پیک پنجم کرونا به‌دنبال عادی‌انگاری مردم در این استان وجود دارد.

به‌دلیل گردشگرپذیر بودن استان گیلان، تعطیلات و ورود مسافران به این استان همواره آمار کرونایی گیلان را دستخوش تغییر و روند صعودی کرده و از همین رو محدودیت‌های تردد برای آخر هفته در گیلان اعمال می‌شود.

طبق اظهارات جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان از فردا تا ۱۷ خردادماه ورود خودروهای غیربومی به استان گیلان ممنوع است و خودروهای غیربومی در صورت ورود به استان جریمه می‌شوند.

استان گیلان دومین استان درگیر با کرونا بوده و تاکنون رنگ‌بندی‌های متفاوتی را تجربه کرده است و در بدترین حالت در ماه‌های گذشته به‌دنبال آغاز مسافرت‌های نوروزی وضعیت کاملاً قرمزی در استان گیلان حاکم بود.

اکنون اکثر شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برند که البته با وجود تعطیلات پیش‌رو و تجمعات مربوط به انتخابات، نارنجی شدن شهرستان‌ها و آغاز پیک پنجم در این استان دور از انتظار نیست.

طبق آخرین تغییر رنگ‌بندی در شهرستان‌های استان گیلان در حال حاضر ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد و ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برد.

۱۱ شهرستان استان گیلان که در حال حاضر در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برند شامل شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا، فومن، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، املش و شفت است.

همچنین ۶ شهرستان استان گیلان شامل شهرستان‌های رودسر، رودبار، آستانه اشرفیه، رشت، بندر انزلی و خمام در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برند که البته رودسر و رودبار به دلیل اینکه مبادی ورودی استان هستند در اکثر زمان‌ها وضعیت قرمز و یا نارنجی داشته‌اند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۲۷۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۵۰ نفر از آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

همچنین از ۲۷۵ بیماران مبتلا به کرونا ۷۴ بیمار به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۵ نفر از آن‌ها امروز به این بخش منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار