کد خبر : 41517
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398- 42: 11

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان:

عرضه‌کنندگان نوشت‌ افزار در صورت گران‌فروشی به تعزیرات معرفی می‌شوند

عرضه‌کنندگان نوشت‌ افزار در صورت گران‌فروشی به تعزیرات معرفی می‌شوند

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان گفت: واحدهای صنفی و عرضه‌کنندگان نوشت‌افزار، کیف و کفش و لباس ویژه ایام بازگشایی مدارس در صورت گران‌فروشی به تعزیرات حکومتی گیلان معرفی می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، سید ابراهیم سیدزاده در گفت‌وگویی از اجرای طرح نظارتی اتاق اصناف مرکز گیلان خبر داد و اظهار داشت: واحدهای صنفی و عرضه‌کنندگان نوشت‌افزار، کیف و کفش و لباس ویژه ایام بازگشایی مدارس در صورت تخطی از درصد سود تعیین شده به سازمان تعزیرات حکومتی گیلان معرفی می‌شوند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان از برگزاری نمایشگاه عرضه کالاهای ویژه ایام بازگشایی مدارس در تاریخ ۲۱ لغایت ۳۰ شهریور خبر داد و عنوان کرد: تعداد غرفه‌های این دوره از نمایشگاه از ۲۰۰ تا ۲۵۰ غرفه متغیر است زیرا مراحل و روند ثبت‌نام واحدهای صنفی متقاضی هنوز به پایان نرسیده است.

سیدزاده در مورد جنس‌هایی که در این نمایشگاه به مشتریان و بازدیدکنندگان عرضه می‌شود توضیحاتی ارائه داد و تصریح کرد: نوشت‌افزار، پوشاک کیف و کفش در کنار کالاهای اساسی نظیر مرغ، گوشت قرمز و انواع مواد غذایی دیگر از جمله اقلامی است که در نمایشگاه ویژه بازگشایی مدارس عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه ایام بازگشایی مدارس توسط اتاق اصناف گیلان از ابتدا شهریور در این استان آغاز شده و فعلاً نیز ادامه دارد ابراز داشت: اولویت کاری بازرسان اتاق اصناف گیلان نظارت بر نحوه عرضه کالاهایی نظیر پوشاک، کیف و کفش و نوشت‌افزار و انواع اقلامی مربوط به ایام بازگشایی مدارس است.

وی نحوه نظارت بر قیمت کالاهای عرضه شده در طرح ویژه ایام بازگشایی مدارس در گیلان را برشمرد و عنوان کرد: در مورد بحث گران‌فروشی یک درصد سودی از سوی کمیسیون نظارت کشور اعلام شده است بنابراین هر واحد صنفی که از آن درصد سود تخطی کند به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان با تأکید بر اینکه در این ایام بیشترین تمرکز بازرسان اتاق اصناف این استان بر روی عرضه اقلام مدرسه است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به نسبت سال گذشته قیمت این کالاها افزایش چشمگیری داشته به همین علت بحث نظارت بر اقلام بازگشایی مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیدزاده جلوگیری از عرضه کالای قاچاق و محصولاتی که از نمادهای غربی روی آن‌ها استفاده شده را متذکر شد و افزود: در بحث کالای قاچاق اتاق اصناف نمی‌تواند مستقلاً ورود کرده و برای واحدهای متخلف پرونده تشکیل بدهد زیرا این کار یکی از تکالیف دستگاه‌های متولی در این زمینه نظیر تعزیرات حکومتی است.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف برای جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق اقدامات پیشگیرانه خود را در بعد فرهنگی به صورت مستمر دنبال می‌کند عنوان کرد: بازرسان اتاق اصناف گیلان اطلاع‌رسانی‌های لازم را در مورد عواقب عرضه کالاهای قاچاق به واحدهای صنفی استان انجام می‌دهند تا تخلفی در این حوزه اتفاق نیافتد.

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان از همکاری اداره اماکن استان با این واحد نظارتی خبر داد و اظهار داشت: در بحث کیف و کفش، لباس، نوشت افزار و کلاً اقلام مدرسه اطلاع‌رسانی‌های لازم‌ را انجام دادیم مبنی بر اینکه واحدهای صنفی نمی‌توانند کالاهایی را عرضه کنند که از نمادهای غربی روی آن‌ها استفاده شده است.

سیدزاده با اشاره به اینکه بخش بسیار عمده‌ای از کالاها و اقلامی که از نقوش و نمادهای غربی بر روی آن‌ها استفاده شده است تولید داخل هستند تصریح کرد: وقتی تولیدکننده خودش در حال تولید این‌گونه از کالا و اقلام بوده و آن را به واحدهای صنفی عرضه می‌کند دیگر چه انتظاری می‌توان از واحدهای صنفی داشت.

وی فعال‌تر شدن بیشتر دستگاه‌‌هایی نظیر واحد نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای جلوگیری از تولید کالاها و اقلامی که از نمادهای غربی روی آن‌ها استفاده می‌شود را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: اصناف در حلقه آخر زنجیره تولید و عرضه هستند بنابراین سایر سازمان‌های متولی باید به رسالت خود عمل کنند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز گیلان استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی که مطابق با سن و ذائقه و فرهنگ اصیل کشورمان باشد را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: از تمام واحدهای صنفی عرضه‌کننده اقلام ویژه بازگشایی مدارس در استان گیلان انتظار داریم از فروش این‌گونه محصولات جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار