کد خبر : 100428
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402- 12: 20

اگر همشهری استاندار باشی امکان پذیر است؛

عضویت در کمیسیون شبه قضایی ماده ۹۹ با مدرک تحصیلی صنایع چوب!

عضویت در کمیسیون شبه قضایی ماده ۹۹ با مدرک تحصیلی صنایع چوب!

.

به گزارش خبرنگار سرویس قضایی گیلانستان، احیای حقوق عامه از تکالیف اصولی قوه قضائیه است که در این خصوص قوانین و مقررات بسیاری مصوب شده است با این وجود اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است نوسانات اعمال این تکالیف است که گاهی به آنی جلوه می نماید و گاهی نیز تا سال ها مورد بی عنایتی واقع می گردد.

تخصصی بودن عضویت در کمیسیون های مواد ۷۷-۹۹-۱۰۰ قانون شهرداری که امور عوارض و نظارت شبه قضایی بر ساخت و سازهای شهری و روستایی را در بر می گیرد بیانگر اهمیت کارکرد این مراجع است که به تبع آن مقرراتی شامل شرایط عمومی و اختصاصی برای عضویت در آن پیش بینی شده است با این حال عضویت بدون رعایت این شرایط که علاوه بر اعلام نظر در حوزه غیرتخصصی به تحصیل حق الجلسه نیز به ناحق می انجامد آیا تضییع کننده حقوق عامه نیست؟!

در حالی که مقررات، داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس معماری یا عمران را برای عضویت در کمیسیون های موضوع ماده ۹۹ و ۱۰۰ ضروری دانسته آیا مدرک تحصیلی مهندسی منابع طبیعی- صنایع چوب می تواند تامین کننده تخصص لازم برای اظهار نظر در این کمیسیون ها باشد مگر آنکه مدیرکل حراست استانداری از این قاعده مستثنی گردد! و بدا به حال روزی که بگندد نمک!!!!

سال گذشته نیز یکی از رسانه های استان گیلان در خصوص مدرک تحصیلی این فرد که متناسب با پست سازمانی اش نیست مطالبی را بیان نمود که پیگیری قضایی در این خصوص تا کنون ظهور پیدا نکرده است و اینجا این سوال مطرح می شود که آیا در برخورد با تخلفات میان استانداری و سایر ادارات تفاوتی برای دستگاه قضا وجود دارد؟!

شایسته است رئیس کل محترم دادگستری گیلان که در این مدت کوتاه حضورش در استان الحق نشان داده با هیچ مقام و مسئولی در راستای حقوق بیت المال تعارفی ندارد، کمی بیشتر نسبت به حواشی و مسائل مرتبط با استانداری حساسیت نشان دهند.

 

 

 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار