کد خبر : 76778
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1400- 07: 12

عیدی برای همه/ جشن نیکوکاری و تبلور نوع‌دوستی مردمان گوراب‌زرمیخ

عیدی برای همه/ جشن نیکوکاری و تبلور نوع‌دوستی مردمان گوراب‌زرمیخ

هر ساله در آستانه سال جدید جشن نیکوکاری برای حمایت از خانواده‌های نیازمند و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از سوی این نهاد حمایتی برگزار می‌شود و مردمان گوراب‌زرمیخ هر ساله در این جشن برای دستگیری از نیازمندان خوش درخشیده‌اند.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: چهاردهم اسفند مصادف با تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) روز احسان و نیکوکاری نامیده شده است، از ۱۳۶۹ خورشیدی هر سال در اسفند و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در ۱۴ اسفند در همایشی بزرگ که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است، دست‌های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده‌های نیازمند و کودکانشان می‌کشند.

جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که در آن جمع آوری می شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای تاثیرات ویژه ای است که از جمله آنها می توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

نوع دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری به شمار می رود، در واقع خداوند متعال تمایل به کمک کردن به همنوعان را به صورت یک شناخت در قلب هر بشری الهام قرار داده است، بدین مفهوم که عمل نیکوکاری به صورت نور الهی در قلب و سرشت انسان وجود دارد.

انسان برای آسایش و آرامش خود نیازمند دیگران است و همین نیاز او را به مشارکت با دیگران تشویق می کند؛ همنوعانی که در اسلام از آنها با عنوان برادران دینی یاد شده است.

در این راستا مردمان خیر و نیکوکار بخش میرزاکوچک و شهر  گوراب‌زرمیخ هر ساله همزمان با فرا رسیدن روز جشن نیکوکاری خوش می‌درخشند و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را برای کمک به نیازمندان به کمیته امداد این بخش اهدا می‌کنند.

*کمک ۱۷۹میلیون تومانی مردمان گوراب زمیخ در جشن نیکوکاری ۱۳۹۹

«حسین مومنی» با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال نیز با شعار «عیدی برای همه» با هدف کمک به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت در آستانه سال نو برپا می‌شود اظهار کرد: این جشن از روز ۱۲ اسفند در بخش‌هایی از معابر شهری، روز ۱۳ اسفند در میعادگاه‌های نماز جمعه و روز ۱۴ اسفند که سالروز تاسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری است، به صورت نمادین باتوجه به فرهنگ‌سازی در مدارس برگزار می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گوراب‌زرمیخ از برپایی ۲ پایگاه به صورت نمادین در گوراب‌زرمیخ خبر داد و افزود: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی را به این ۲پایگاه تحویل دهند و همچنین کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت«۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۲۷۸۱۱۰» واریز کنند.

وی با بیان اینکه مردمان نیکوکار گوراب‌زرمیخ همیشه و در همه مناسبت‌ها دست نیازمندان را گرفته‌اند گفت: سال گذشته بیش از ۱۷۹میلیون تومان به صورت نقد و غیرنقدی در جشن نیکوکاری این بخش جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

مومنی با بیان اینکه در فرهنگ شکوهمند اسلام، انفاق در راه خدا، از مصادیق احسان شمرده شده و روایات و آیات بسیاری در تأکید آن آمده است تصریح کرد: قرآن مجید اجر و مزد انفاق در راه خدا را هفتصد برابر بیشتر می داند. و نیز می فرماید: «اگر چیزی را در راه او انفاق کنید، خداوند عوض آن را می دهد و جای آن را پر می کند و او بهترین روزی دهندگان است.»

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گوراب‌زرمیخ با یادآوری اینکه این نهاد تا پایان سال همچنان آمادگی دارد در آستانه سال نو کمک های مردمی را به دست نیازمندان برساند خاطرنشان کرد: کمک های مردمی پیش از پایان سال بنا به نیت خیرخواهانه نیکوکاران بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

با حضور در جمع مردم نیکوکار گوراب‌زرمیخ هدف آنها را برای شرکت در جشن نیکوکاری و اینکه فردا در این جشن شرکت می‌کنند یا خیر جویا شدیم که در اد می‌پردازیم،

یکی از جوانان این شهر با بیان اینکه قطعا در این جشن شرکت می‌کنم و هدفم کمک به افراد بی بضاعت و دستگیری از افراد مستمند است اظهار کرد: قطعا در روز جشن نیکوکاری بار دیگر عواطف و دستان پر مهر مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و از جمله مردمان نیکوکار بخش میرزاکوچک به یاری از افراد بی بضاعت خواهد آمد.

یکی دیگر از شهروندان گوراب‌زرمیخ در این ارتباط گفت: من هر سال با شرکت در مراسم جشن نیکوکاری و جشن عاطفه ها با کمکهای هرچند اندک، سعی می کنم شادی های خود را با افراد مستضعف تقسیم کنم.

وی افزود: نوع دوستی و کمک به نیازمندان از جمله صفات بارز ایرانیان در سطح جهان است، خصوصیاتی که همواره و از جمله در آیینی مانند جشن نیکوکاری متجلی می شود.

یک بانوی گوراب‌زرمیخی تصریح کرد: ارزش کمکهای مردمی به افراد مستمند بسیار فراتر از آن است که از منظر مالی قابل ارزش گذاری باشد، ارزش واقعی این گونه کمک‌ها اجر معنوی بسیار آنها است، اجر معنوی که می تواند به عنوان باقی الصالحات از انسانها به یادگار بماند.

گفتنی است؛ هر ساله در آستانه سال نو، در جشن نیکوکاری آبشار عاطفه ها و محبت و نوع دوستی ملت ایران نسبت به مستمندان متجلی می شود و لبخند رضایت بر لبان خانواده‌های نیازمند می‌نشیند.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار