کد خبر : 101329
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402- 52: 22

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان:

فرار رو به جلو استاندار گیلان/ به جای پاسخگویی به مطالبات دانشجویان خود مطالبه‌گر شده‌اند

فرار رو به جلو استاندار گیلان/ به جای پاسخگویی به مطالبات دانشجویان خود مطالبه‌گر شده‌اند

یکی از این مشکلات لاینحل که سنگ بنای آن توسط برخی از همین مدیران در دوره های نمایندگی آنها گذاشته شده است قصه پرقصه دانشکده فنی شرق گیلان است.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی پژوهشی گیلانستان، ابراهیم قاسمی روشن عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با اشاره به حضور استاندار در این دانشگاه به مناسبت روز دانشجو طی یادداشتی نوشت:

جناب وزیر آموزش عالی بر اساس نامه ای از وزیر محترم کشور در خواست ‌کردند تا به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو مدیران عالی استانها در دانشگاها حضور یابند و در جمع دانشجویان شرکت کنند و سخنان آنها را بشنوند و ضمن استفاده از پیشنهادات آنها به درخواست های آنها توجه کرده و مشکلات آنها را نیز حل نمایند.

از این رو شاید برخی از مدیران بلند پایه استان ها ملزم شدند تا با بر اساس این در خواست ضمن حضور در دانشگاهها خود را پاسخگوی در خواست های دانشجویان ببینند و با شنیدن پیشنهادات و در کنار پی بردن به اشتباهات و کم کاری های خود و مدیران زیر مجموعه شان برای هریک از این درخواست ها راه حل های منطقی و مدبرانه پیدا کرده و آنها را عملی نمایند.

تنها در این صورت است که دانشجویان احساس می کنند که تشکیل این جلسات صوری و شعاری نبوده بلکه آثاری و برکاتی به همراه دارد. بنابر این انتظار این است که در این جلسات درخواست های دانشجویان دسته بندی شود و مواردی که امکان حل آنها در مدت زمان کوتاهتر وجود دارد مشخص شده ومواردی را که می توان در بلند مدت برطرف کرد ویا محدویت های منابع و مالی مانع انجام آنهاست توضیح داده شود.

اما با دیدن بنر مربوط به حضور یکی از مدیران استان جناب استاندار در دانشگاه گیلان به همکاران گفتم هیچ از یک این مشکلات و درخواست های دانشجویان که بارها از زبان آنها شنیده ایم و خود در بین این عزیزان حضور داریم و از نزدیک لمس کرده ایم و حل آنها در سایه نه کمک مدیران بلکه عدم مخالفت و ممانعت آنهاست را نه تنها نمی پذیرند و بدان پاسخ منطقی نمی دهند بلکه توپ را در زمین مسئولین دانشگاه می اندازند و به جای پاسخگویی نسبت به بی توجهی به در خواست های مکرر دانشجویان و اساتید خود مطالبه گر می شوند.

یکی از این مشکلات لاینحل که سنگ بنای آن توسط برخی از همین مدیران در دوره های نمایندگی آنها گذاشته شده است قصه پرقصه دانشکده فنی شرق گیلان است که نگارنده این وجیزه چندین بار به همراه دیگر مسئولین دانشگاه در آنجا حضور پیدا کرده ام و مشکلات را شنیده و دیده ام .

این دانشکده در زمانی دایر شد که هیچیک از زیر ساخت های آن فراهم نبوده نه ساختمان مناسب نه خوابگاه نه کارگاه نه آزمایشگاه نه سرویس ایاب و ذهاب نه نمازخانه نه کلاس های درس نه اتاق اساتید و نه…. این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد دانشجویان و ۹۰ درصد اساتید برای تحصیل و تدریس در آن دانشکده از رشت رفت و آمد می کنند و ساختمان این دانشکده یکی از مدارس آموزش و پرورش می باشد که حکم تخلیه آن با شکایت آموزش و پرورش از سوی دادگاه صادر شده است. آنهم دانشکده فنی که تناسبی با محیط آن منطقه که فاقد شرکت ها و کارخانجات و مراکز صنعتی است ندارد.

گرچه مسئولین دانشگاه بارها برای حل مشکلات اساسی آنجا حضور پیدا کرده واز مسئولین و نمایندگان آن منطقه و حتی جناب استاندار درخواست همکاری و کمک داشته اند ولی بعد از تاسیس دانشکده در آنجا نه تنها هیچ اقدامی نکرده اند ودر دوره مدیریت خود حضور پیدا نکرده اند بلکه حتی نخواسته اند مشکلات آنجا را از زبان مسئولین دانشگاه که بارها تقاضای ملاقات کرده اند بشنوند در چنین شرایطی با داشتن اختیارات مالی و بودجه ای استان و رفع همه مسئولیت ها از خویشتن و انداختن آنها به گردن مسئولین دانشگاه پاک کردن صورت مسئله نیست؟! پس چیست!؟

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حمید جمعه , ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

بسیار باید صبر کرد تا مادر گیتی بزاید پسر همچون روح اله قهرمانی. روحش شاد یادشان گرامی باد.

شهرزاد جمعه , ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

عباسی در هر پستی قرار بگیره معضل هست نمی‌دونم با این همه گنبدهای مدیریتی اش چرا مرتب توگیلان بهش دست ونسؤولیت میدن،موقع سوال که میشد یا کر میشه،یا در میاره یا میپیچونه

سید جمعه , ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

سلام.دقیقاحرفاتون متین هست.پسرم اونجا درس میخوند ،مشکلات زیادی دارند متأسفانه دانشجوهاش سکوت اختیار کردن وچیزی نمیگن.اصلادانشگده شرق گیلان نمیشه گفت دانشکده وبه دانشجویان هم ،انگاردانش آموزن ،خیلی مطبع هستن.استادی داره آقای شریفی اصلا درک و شعور استاد بودن ودرک مشکلات دانشجویان در اونجا رو نداره و۹۰درصد دانشجویان رو نمرات خیلی پایین میده ودائما با حرفاش کوچیکشون میکنه.وخیلی اوضاع بد دیگه.بچه م وقتی واحد های فوق دیپلم پاس کرد از دانشگاه بیرون اوردم ودر دانشگاه دیگه ثبت نام کردم.

احسان جمعه , ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

آقای عباسی بایدم مطالبه گر باشن..
نیست همه جای استان رو آباد کردن.. قیمت برنجم متناسب با تورم تنظیم کردن.. الان قشنگ با فروش ۲کیلو برنج میتونیم ۱کیلو گوجه بخریم..
آخه مردم گیلان دیگه چی میخوان واقعا!؟
این آقا وقتی نماینده مجلس بود و مردم میرفتن پیشش، در جواب درخواسته مراجعه کننده میگفت “شما ک به من رای ندادی”
بایدم الان طلبکار باشه

ناشناس شنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

این استاد دانشگاه نفرموده اند نماینده فعلی چه اقداماتی در این رابطه انجام داده اند این اساتید به خاطر مسافتی که طی میکنند از مرکز استان به این دانشکده خواهان تعطیلی و یا انتقال آن به مرکز استان هستند و نظراتش کاملا سیاسی و پافشاری به تعطیلی دانشکده برای رفاه و نفع خودشون میباشد

عطایی شنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

این استاد دانشگاه نفرموده اند نماینده فعلی چه اقداماتی در این رابطه انجام داده اند این اساتید به خاطر مسافتی که طی میکنند از مرکز استان به این دانشکده خواهان تعطیلی و یا انتقال آن به مرکز استان هستند و نظراتش کاملا سیاسی و پافشاری به تعطیلی دانشکده برای رفاه و نفع خودشون میباشد

رفتن به نوار ابزار