کد خبر : 3109
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 بهمن 1394- 09: 21

فراوانی نزاع و درگیری در گیلان

فراوانی نزاع و درگیری در گیلان

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان گفت با توجه به اینکه گیلان استانی فرهنگی محسوب می‌شود اما نزاع و درگیری در آن از فراوانی بیشتری برخوردار است.

به گزارش درگیلان، محمدرضا جعفری خیرخواه ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی بررسی نزاع و درگیری در گیلان اظهار کرد: سال گذشته ۵۰۰ هزار پرونده نزاع و درگیری در پزشکی قانونی استان به ثبت رسیده است.

وی ۷۰ درصد از افراد در درگیری و نزاع‌ها را مرد عنوان کرد و افزود: در ۳۰ درصد از درگیری‌ها زنان شرکت می‌کنند.

جعفری خیرخواه با بیان اینکه گیلان استانی فرهنگی محسوب می‌شود، تصریح کرد: نزاع و درگیری در گیلان از فراوانی بیشتری برخوردار است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان نزاع و درگیری را منشأ بسیاری از جرائم قتل، تخریب اموال عمومی، ضرب و شتم و … خواند و بیان کرد: کاهش نزاع و درگیری نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی بر بررسی و شناخت پدیده نزاع‌های دسته‌جمعی تاکید کرد و گفت: نزاع دسته‌جمعی ریشه در ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و محیطی جامعه دارد و نیازمند شناخت کامل و دقیق از مسائل مختلف در جامعه و روابط متقابل فرد و جامعه و نظام حاکم بر این روابط است.

جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه نزاع نوعی برخورد جمعی ستیزه‌جویانه و پرخاشگرانه است، خاطرنشان کرد: نزاع و درگیری را می‌توان به عنوان یکی از مسائل اجتماعی در حوزه کج‌روی و انحراف‌ها تلقی کرد که در تمام جوامع سنتی یا مدرن و سنین پیری یا جوانی با درجه‌های متفاوتی مطرح است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان پیشگیری از وقوع جرم را نیازمند ارتقای فرهنگی دانست و یادآور شد: مهم‌ترین دلیل افزایش نزاع در جامعه کاهش آستانه تحمل افراد است.

وی خواستار شناسایی عوامل کاهش آستانه تحمل افراد در جامعه شد و اظهار کرد: کاهش نزاع و درگیری نیازمند شناسایی عوامل این موضوع و برطرف کردن آن در جامعه است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار