کد خبر : 94292
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402- 57: 11

فضاهای فرهنگی تربیتی گیلان در خدمت امام حسین (ع) است

فضاهای فرهنگی تربیتی گیلان در خدمت امام حسین (ع) است

.

به گزارش گیلانستان، محمد فائزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مراجعات مردمی و گروه‌های مذهبی مبنی بر واگذاری سالن‌ها، واحدها و فضاهای فیزیکی به آن‌ها جهت برپایی مراسمات مذهبی به‌ویژه اقامه عزای در ماه محرم اظهار کرد: بنده نظرم همراهی با این مجموعه‌ها و نهایتاً همراهی مجموعه آموزش‌وپرورش با این تشکل‌ها بود تا مبادا ارتباط فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان از هیآت مذهبی گرفته نشود.

 

وی از گشاده‌رویی و نگاه مساعد آموزش‌وپرورش استان گیلان مبنی بر واگذاری مجموعه‌های تحت مدیریت این مجموعه جهت برپایی مراسمات فرهنگی مذهبی خبر داد و افزود: هر کس فضاهای فرهنگی تحت الاختیار آموزش و پروش را در استان گیلان مطالبه کند و برای ما مستدلل باشد که قرار است در آن فضا، اقدام فرهنگی و مذهبی صورت بگیرد، یقیناً همکاری خواهیم کرد.

 

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان، هرکسی که مجموعه‌ای را از آموزش‌وپرورش تحویل می‌گیرد باید مسؤولیت همه‌جانبه فضای در اختیار را نیز پذیرفته و به همان‌گونه که تحویل گرفته، باز پس دهد.

 

فائزی با اشاره به درخواست تعدادی از هیآت مذهبی در استان در رابطه با در اختیار گذاشتن مجموعه‌های فرهنگی و فضاهای فیزیکی موجود آموزش‌وپرورش ازجمله در شفت تصریح کرد: تشخیص اولیه واگذاری فضاهای فیزیکی در اختیار آموزش‌وپرورش با مسئولان مناطق آموزش‌وپرورش است و بنده از همین طریق رضایت خود را بر واگذاری مجموعه‌های تحت الاختیار جهت برپایی مراسمات فرهنگی و مذهبی به‌ویژه ماه محرم اعلام می‌کنم.

 

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مسئله تربیتی در کنار آموزش دانش‌آموزان دارد، گفت: ما اعتقاد به همراهی و همگامی پرورش در کنار آموزش داریم و بر خود وظیفه می‌دانیم تا مجموعه‌های خود را مهیا برای امورات فرهنگی به‌ویژه قشر دانش‌آموز کنیم.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با بیان اینکه نظام آموزشی کشور متعلق به دستگاه آل الله به‌ویژه امام حسین علیه اسلام است، افزود: دانش‌آموزان و تشکل‌های فرهنگی مطمئن باشند آموزش‌وپرورش در توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد و در مقابل سخت‌گیری‌ها می‌ایستد.

 

فائزی همچنین از تشکل‌های فرهنگی و هیآت مذهبی خواست تا طرح درخواست خود را با توجه به زمان باقی‌مانده به ماه محرم به تعویق نیندازند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار