کد خبر : 97027
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402- 03: 14

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت خبر داد

فعالیت ۲۵ خودروی جمع آوری پسماند خشک در رشت/تفکیک زباله، نیازمند مشارکت مردم

فعالیت ۲۵ خودروی جمع آوری پسماند خشک در رشت/تفکیک زباله، نیازمند مشارکت مردم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های سازمان مستلزم مشارکت مردم است، گفت: ۲۵ خودروی جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر فعال است.

به گزارش گیلانستان، علی مقصودی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وقفه سه ساله در جمع‌آوری پسماند خشک شهر رشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه رفتار ما، رفتاری اجتماعی است و با مردم در ارتباط هستیم، متاسفانه اعتمادی که در گذشته بین مردم و شهرداری وجود داشت، کمرنگ شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های سازمان مستلزم مشارکت مردم است، افزود: سازمان باید دوباره اعتمادسازی کند و جلب اعتماد شهروندان زمان بر است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به اقدامات انجام شده در سه ماهه اخیر، گفت: از زمان تحویل سازمان، ۲۵ خودروی جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر رشت برای ارائه خدمات به شهروندان فعال است.

 

مقصودی با بیان اینکه نصف این خودروها خالی به کارگاه باز می‌گردند، یادآور شد: این خودروها در مناطقی که برای آنها مشخص شده است، آنقدر که باید از شهروندان پسماند خشک تحویل نمی‌گیرند.

 

وی اضافه کرد: پیمانکاران اجرای طرح پسماند خشک شهر رشت به پنج منطقه تقسیم شدند که هر منطقه ۶ زون دارد و در ساعت مشخص بین ۹ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر با آهنگ مخصوص آماده دریافت پسماند خشک  از شهروندان هستند.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت تاکید کرد: برای رصد عملکرد خودروهای پسماند بر روی تمام آنها جی.پی.اس نصب شده و گزارش تمام این خودروها به ریز موجود است.

 

مقصودی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم چالش تفکیک از مبدا یک چالش بسیار پیچیده در کل کشور است، افزود: براساس گزارش رسمی شهرداری تهران، دریافتی زباله خشک از مردم زیر یک درصد است لذا داستان تفکیک از مبدا زباله، پیچیده بوده و به سمتی رفته که به همین سادگی نمی‌شود درباره آن اظهار نظر کرد.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از مردم اعتقادی به تحویل پسماند خشک به شهرداری ندارند و معتقدند باید به کسی تحویل دهند که از آن درآمد کسب کند.

 

مقصودی افزود: برای ما هدف کار مهم است و شهرداری بین تمام گزینه‌های جمع‌آوری پسماند خشک یک گزینه برای شهروندان محسوب می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به پنج گزینه موجود شهر رشت برای پسماند خشک، خاطرنشان کرد: گزینه اول پیمانکاران تحویل پسماند خشک شهرداری و گزینه دوم شبکه غیررسمی زباله گردها و گاراژهاست که به صورت غیررسمی فعالیت می کنند.

 

وی ادامه داد: کارخانه کود آلی گزینه سوم بوده که براساس فرآیند اجرای کار، هر چیز ارزشمند از پسماند جمع‌آوری می‌شود و گزینه چهارم پیمانکار تفکیک در مقصد است که در لندفیل سراوان حضور دارد و مواد ارزشمند را از داخل زباله جدا می‌کند و عملا چیز قابل ارزشی دفن نمی‌شود.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه معمولا میزان مواد ارزشمند داخل زباله‌ها را بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در نظر می گیریم، گفت: عین این مواد ارزشمند جدا می‌شود و شاید کمتر از پنج درصد مواد ریز دانه‌ای باشد که از این چهار طیف رد می‌شود.

 

مقصودی، هدف را به حداقل رساندن مواد ارزشمند در مرکز دفن زباله سراوان دانست و بیان کرد: امروز این اتفاق افتاده و البته در هر کدام از مواردی که ذکر شد، ایراداتی وارد است.

 

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از شهروندان صدای آهنگ ۲۵ ماشین حمل پسماند خشک را نشنیده باشند یا به دلایل مختلف نتوانند به موقع پسماند خشک را تحویل دهند، افزود: شهروندان می‌توانند برای تحویل پسماند خشک با سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت تماس بگیرند.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت تاکید کرد: این سامانه آماده پذیرش هر انتقاد و پیشنهادی از عملکرد سازمان مدیریت پسماند برای اجرای هر چه بهتر و مطلوب تر عملکرد در سطح شهر است.

 

مقصودی یادآور شد: بسیاری از شهروندان تفکیک از مبدا زباله را انجام می‌دهند، اما پسماند خشک را به شهرداری تحویل نمی‌دهند که باید اعتمادسازی لازم انجام شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار