کد خبر : 50583
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

فوتبال پایه در دوره عابدینی به قهقرا رفت

فوتبال پایه در دوره عابدینی به قهقرا رفت

به گفته بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان با ورود داماش تحت مدیریت عابدینی، ستاره کشی در رده‌های سنی پایه آغاز شد.

به گزارش گیلانستان فوتبال گیلان در دهه ۹۰ بازیکنان پرشماری در رده‌های سنی پایه به تیم ملی کشورمان تحویل داده و آکادمی سه تیم گیلانی داماش گیلان، سپیدرود رشت و ملوان انزلی به‌عنوان قطب‌های بازیکن سازی به شمار می‌رفتند.

علیرضا جهانبخش، سعید عزت الهی، مهرگان گلبرگ، امیرمحمد مظلوم، سعید مرتضوی، محمدرضا مهدی زاده، مهیار نوری، میعاد یزدانی، حسین گوهری، صادق پور محمد دوست و محمد آبشک از جمله بازیکنان مطرح گیلانی متولد دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی هستند که به سطح اول فوتبال کشورمان راه پیدا کردند.

مهرگان گلبرگ از جمله بازیکنان گیلانی است که در رده‌های سنی پایه موفق شده پیراهن تیم ملی را به تن کند ولی خیلی زود در سپهر فوتبال ایران رو به خاموشی رفت؛ مرتضی پور علی گنجی، کاوه رضایی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، سید حسین حسینی و مهدی طارمی از جمله همبازیان گلبرگ در تیم ملی بودند که موفق شدند به تیم ملی بزرگ‌سالان راه پیدا کنند.


جام جهانی ۲۰۰۹ نیجریه

تیم ملی نوجوانان ایران با هدایت علی دوستی مهر با حضور حسین گوهری (رودسر)، مهرگان گلبرگ (رشت) و صادق پورمحمد دوست(لاهیجان) توانست در سال ۲۰۰۸ به مقام قهرمانی آسیا دست‌یافته و جواز حضور در جام جهانی نیجریه را کسب کند.

نوجوانان شگفتی‌ساز ایران در سال ۲۰۰۹ تیم فوق‌العاده‌ای داشتند اما در عین ناباوری در مرحله یک‌هشتم پایانی جام جهانی نیجریه ۲۰۰۹ در وقت‌های اضافه برابر تیم اروگوئه که به‌ظاهر یکی دو بازیکن بزرگ‌تر از رده سنی نوجوانان هم در تیمش به چشم می‌خورد دو گل دریافت کردند و با حساب دو بر یک از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

مهرگان گلبرگ  با اشاره به دوره طلایی فوتبال رشت در زمان مدیریت پگاه گیلان (داماش) اظهار کرد: در زمان مدیریت وقت این باشگاه (اسماعیل شاد) به بازیکنان پایه بها داده‌شده و ثمره این بها، حضور چندین ملی‌پوش در رده‌های سنی پایه بوده است؛ پگاه پس از چند فصل تیم‌داری در سطح اول فوتبال کشورمان به دلایل مالی از تیم‌داری انصراف داده و با ورود داماش، ستاره کشی در رده‌های سنی پایه آغاز شد.

وی با بیان اینکه داماش در دوره مدیریت امیر عابدینی به بازیکنان رده سنی پایه بی‌توجه بود، تصریح کرد: بنده و آقایان حسین گوهری و صادق پورمحمد دوست از اعضای تیم ملی کشورمان در رده سنی نوجوانان بودیم ولی داماش در دوره مدیریت آقای عابدینی به بازیکنان بومی بی‌توجه بوده و فوتبال پایه به قهقرا رفت.

بازیکن اسبق تیم ملی نوجوانان کشورمان با اشاره به اینکه ترجیح داماش به استفاده از بازیکنان جوان غیربومی بوده، بیان کرد: عدم توجه به بازیکنان بومی و اداره ضعیف تیم‌های پایه داماش باعث شد کارخانه بازیکن سازی این تیم متوقف‌شده و به یک واردکننده بازیکنان درجه چندم تبدیل شویم.

گلبرگ با تأکید بر اینکه مصدومیت‌های متوالی باعث شده رسیدن به ترکیب تیم بزرگ‌سالان را از دست بدهد، افزود: فشار روحی روانی باعث شد فوتبال را برای مدتی کنار بگذارم ولی به دلیل حضور آقای اشجاری و به توصیه یکی از دوستان به تیم شهرداری آستارا در لیگ دسته سوم ملحق شدم.

وی با بیان اینکه شهرداری آستارا مقتدرانه به رقابت‌های لیگ دسته دوم صعود کرد، گفت: شهرداری روند صعودی خود را در رقابت‌های لیگ دسته دوم ادامه داده و یکی از شانس‌های اصلی صعود به رقابت‌های لیگ یک به شمار می‌رود.

هافبک تیم فوتبال شهرداری آستارا با اشاره به مهمان‌نوازی مرزداران غیور گیلانی در آستارا بیان کرد: تیممان با رمز یکدلی و صمیمت در پی حضور در رقابت‌های لیگ یک بوده و برای آغاز رقابت‌های لیگ دسته دوم لحظه‌شماری می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار