کد خبر : 99851
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402- 07: 19

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

قصه‌گویی بستری برای معرفی پیشینه فرهنگی و اسطوره‌ های ملی است

قصه‌گویی بستری برای معرفی پیشینه فرهنگی و اسطوره‌ های ملی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی در استان گفت: قصه‌گویی بستری برای معرفی پیشینه فرهنگی و اسطوره‌ های ملی است.

به گزارش گیلانستان، سید جلیل میرعظیمی بعد از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری با قدردانی از همراهی مسئولان و حاضران در این نشست اظهار کرد: قصه‌گویی بستری برای معرفی پیشینه فرهنگی و اسطوره‌های ملی است.

 

وی امیدآفرینی، ارائه نگاه و زاویه دید جدید، لبخند و ایمان و الهام‌آفرینی را از رویکردها ارزش گذاری قصه‌ها عنوان کرد و افزود: بخش ملی، آئینی سنتی، زبان اشاره، قصه‌های بین‌المللی، ۹۰ ثانیه و هم‌چنین، مقاله، جستار، تألیف کتاب و پایان نامه، از بخش‌های این جشنواره به شمار می‌رود.

 

رییس استانی جشنواره قصه گویی کانون در گیلان به جوایز ویژه و به جایزه ویژه قصه برتر با موضوع سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی و اهدای جایزه به قصه برتر با تکیه بر لبخند اشاره‌کرد و گفت: بخش غیر رقابتی «قصه‌گویی با موضوع غزه» در راستای ادای دین به شهیدان و بیان‌گر حمایت‌های فرهنگی کانون از مردم مظلوم فلسطین یکی دیگر از قسمت‌های این جشنواره است.

 

میرعظیمی ادامه داد: قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده و ارائه قصه‌های کارآفرینان و صاحب نامان عرصه کار و تلاش، قصه‌های نامداران (روایت‌اسطوره‌ها) و قصه‌های آزاد نیز از محورهای موضوعی جشنواره بیست و پنجم محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی و اسطوره‌های ملی استان و با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان پیشنهاد دهنده و برگزار کننده نخستین جشنواره قصه‌گویی در کشور است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره بییست و پنجم، ظرفیت مناسبی برای فرهنگ سازی و معرفی اسطوره‌های ملی به مخاطبان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار