کد خبر : 79661
تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401- 12: 19

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت:

قیمت برنج بومی رو به کاهش است

قیمت برنج بومی رو به کاهش است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: در حال حاضر قیمت برنج کمی کاهش یافته است با نزدیک شدن به زمان برداشت باز هم کاهش خواهد یافت.

به گزارش گیلانستان، مسعود اسدی‌پرور در گفت وگویی با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است، اظهار کرد: قیمت برنج بستگی به میزان عرضه و تقاضا دارد و هر چقدر عرضه بیشتر باشد قیمت برنج نیز کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به کاهش اندک قیمت برنج در روزهای اخیر اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان برداشت برنج باز هم قیمت این محصول از میزان کنونی بیشتر کاهش خواهد یافت.
اسدی‌پرور ادامه داد: علیرغم کاهش ۳۰ درصدی ذخیره آب در سالجاری، توانستیم سال زراعی را در رشت به خوبی سپری کنیم و در حال حاضر وضعیت شالیزارها در شهرستان بسیار خوب است.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود هفته آینده شاهد اولین برداشت برنج در شهرستان رشت باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: تاکنون خوشه دهی در ۲۰ درصد از شالیزارهای شهرستان رشت گزارش شده است و ۴۰ درصد نیز ظهور خوشه های طلایی برنج اعلام شده است.
وی گفت: امیدواریم در زمان برداشت برنج قیمت برنج به گونه ای باشد که برنجکاران پس از این همه زحمت بتوانند درآمد خوبی کسب کنند اما یقینا امسال وضعیت فروش برنج بهتر از سال گذشته خواهد بود.
انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار