کد خبر : 68751
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400- 52: 17

« لبخند ۱۲» حرکتی خودجوش و اجتماعی برای نذر سلامتی امام زمان (عج)

« لبخند ۱۲» حرکتی خودجوش و اجتماعی برای نذر سلامتی امام زمان (عج)

این‌روزها که در دل مشغولی های زندگی، امام زمان(عج) غریب تر از همیشه مانده اند، شیعیان باید کاری برای زمینه سازی ظهورش انجام دهند و می توان گفت «سه شنبه های مهدوی» یک حرکت خودجوش در همین راستا است.

به گزارش گیلانستان، نوشین کریمی؛ حال و هوای قشنگی دارد که هر روز و شبت را با ذکر و یاد عاشقی کردن بگذرانی و بی‌تاب یک روز برای ملاقات با معشوق باشی. روزی که تمام دست و دلت می‌لرزد برای اینکه چطور در مقابل معشوق آراسته، مودب و خوش اخلاق باشی و در کنار کسانی که آنها هم ادعای عاشقی می‌کنند، بتوانی تو انتخاب شوی.

گاهی هم اصلا کار سختی نیست، همینکه نیت کرده‌ای و تمام توانت را برای نذر سلامتی‌اش کنار گذاشته باشی، کفایت می‌کند. این را من نمی‌گویم، در هیجان و تکاپوی بچه‌های گروه “لبخند ۱۲” لشت نشا خیلی زیباترش را می‌توان دید.

باز هم سه‌شنبه شده است و بهانه‌ای برای چشم انتظاری های عاشقانه، اما اینبار این چشم انتظاری از پشت در و دیوار تنهایی نیست و به وعده دیدار و ملاقات‌های حضوری هم رسیده. ملاقات‌هایی که اسمش را گذاشته‌اند طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» که هدف اصلی‌اش خدمت مهدی یاران به هموطنان و یادآوری مستقیم نام امام زمان(عج) به ذهن‌های مردمی است که در شهر و روستا در لابه‌لای دل مشغولی‌های روزمره در حال رفت و آمد هستند.

به سراغ کسی می‌رویم که از بانیان اصلی این طرح در لشت نشا شده است.

«سعید بجاری» بیان اینکه تمام تلاش ما این است که حداقل هر هفته یک کار خیر به نیابت از امام زمان(عج) انجام داده باشیم اظهار کرد: این طرح در سراسر کشور توسط گروه‌های خادمین مختلف برگزار می‌شود.

مسئول هیئت شهدای مدافع حرم لشت نشا افزود: ما نیز به همراه تعدادی از دوستان تصمیم گرفتیم طرح سه‌شنبه های مهدوی را با نام «گروه لبخند ۱۲»در شهرمان اجرا کنیم تا هر هفته یک کار خیر به نیابت از امام زمان(عج) با نیت نذر سلامتی و ظهور ایشان انجام دهیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه ۱۲ هفته‌ای است که به همت اعضای هیئت شهدای مدافع حرم لشت نشا و اعضای گروه جهادی فاطمه زهرا(س) این شهر و تعدادی خیر که ما را یاری می کنند برکتی را به نام امام زمان(عج) به دست تعدادی از همشهر‌ی‌ها می‌رسانیم تصریح کرد: امیدواریم با طرح سه‌شنبه های مهدوی لبخندی بر لبان حضرت مهدی(عج) بنشانیم زیرا از وظایف همیشگی که بر آن تاکید شده، این است که اعمالمان را با خواست امام زمان تطبیق دهیم.

بجاری ادامه داد: تهیه و توزیع بیش از هزار نان صلواتی با نام طرح «برکت مهدوی»، اجرای طرح«۱۱۴ سیب سلامتی»، توزیع ۳۵ بسته فرهنگی با نام طرح «نگارانه مهدی»، تهیه و توزیع ۱۴ بسته افطاری به نام طرح «یک لقمه مهربانی»، تهیه و توزیع یکصد عدد بسته دمنوش با نام طرح «یک جرعه آرامش مهدوی»،و… از جمله طرح هایی بودند که در هفته های گذشته به نیابت از حضرت مهدی سلام الله و سلامتی ایشان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه کار دشواری هم انجام نمی‌دهیم بلکه هر کس در حد توانش می‌تواند در این امر مشارکت کند افزود: همه می‌توانند با یک پارچ‌ شربت یا آب خنک در سر کوچه‌هایشان، در اعیاد و مناسبت‌های خاص با حداقل ها فقط کاری که انجام می‌دهند را به نیت امام زمان(عج) انجام دهند و صددرصد کسانی که این مهربانی را می‌بینند ناخودآگاه به امام زمان متصل می‌شوند.

بجاری تصریح کرد: افرادی که مسئول پذیرایی از مردم هستند باید با رویی گشاده از مردم استقبال کنند و یا به سراغشان بروند تا تاثیر این حرکت و این نیت بیشتر شود و مخاطب از این برخوردها لذت ببرد و حلاوت برخورد و دیدار با خادمان امام زمان(عج) به کامش شیرین بنشیند.

وی دیدن چهره رضایت مردم در طرح سه‌شنبه های مهدوی را بسیار نشاط آور توصیف کرد و ادامه داد: وقتی در میان مردم هستیم شور و نشاط جوانان و نوجوانان و به خصوص دعای خیر کهنسال‌ها ما را بیشتر به وجد می‌آورد و ما را در ادامه راهی که آغاز کرده‌ایم، مصمم‌تر می‌کند.

بجاری اذعان کرد: همینکه یک نفر با گرفتن یه بسته کوچک از طرف ما صلوات می‌فرستد و برای تعجیل در فرج و سلامتی حضرت مهدی(عج) دعا می‌کند، خدا را شکر می‌کنیم که کارمان به هدفش رسیده است و باز خدا را شکر که ما برای این کار خیر انتخاب شده‌ایم.

«زهرا رضوانی»با اشاره به فعالیت‌هایی که از آغاز شیوع کرونا شروع کرده‌اند، اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی را داشتیم که گاهی از ستاد اجرایی امام(ره) و گاهی از طریق ناحیه مقاومت بسته‌هایی به پایگاه داده می‌شود که در اختیار نیازمندان قرار بدهیم.

فرمانده پایگاه فاطمه زهرا(س) و مسئول گروه جهادی لشت نشا ضمن قدردانی از کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین به مناسبت‌های مختلف به پایگاه فاطمه زهرا (سلام الله ) و هیئت شهدای مدافع حرم گفت: تهیه و توزیع ۳۲۵ پرس غذا در بین نیازمندان، کمک هزینه درمانی یک مورد بیمار سرطانی، تهیه و توزیع بسته معیشتی برای نیازمندان و… از جمله کارهای این پایگاه است.
وی با اشاره به اینکه در اوایل دوران کرونا نیز دوخت ماسک و گان، سرکشی به افراد نیازمند و بیماران و… را در دستور کارهای خود قرار داده بودیم افزود: علاوه بر این کارها، فعالیت‌های فرهنگی نیز انجام می‌دهیم که برگزاری کلاس‌های مختلف سبک زندگی، طب سنتی و اسلامی، کمک‌های اولیه، خیاطی و برای اشتغال‌زایی نیز کلاس حصیربافی را با ورک شاپ یک روزه برگزار کردیم که اکنون با همان آموزش یک روزه یکی از بانوان توانستند، کارگاه بزنند و مشغول به کار شوند.

رضوانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایی که روزهای سه شنبه تحت عنوان «سه‌شنبه‌های مهدوی» در شهر لشت نشا برگزار می‌شود، اظهار کرد: دوازدهمین هفته‌ای است که چندین جوان مهدوی لشت نشا وقت می‌گذارند و هر هفته با کمک تعدادی از مهدی یاران عزیز یک کار برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان(عج) انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: سه شنبه مهدوی یک کار فرهنگی است که هر هفته روزهای سه‌شنبه سعی می‌شود یک کار هر چند کوچک برای اینکه نام و یاد امام زمان را در زندگی خود داشته باشیم و برکتش را به هم یادآوری کنیم با تهیه بسته‌های هر چند کوچک در حد توزیع شکلات، سیب، لقمه نان و پنیر و… یک کار در سطح شهر انجام دهیم.

رضوانی اضافه کرد: طرح سه‌شنبه مهدوی کار مشترک برادران و خواهرانی است که وابسته به جایی نیستند و به صورت دلی با حضور چند جوان لشت نشایی اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح سه شنبه های مهدوی را حرکتی خودجوش و اجتماعی دانست که می‌بایست در همه گوشه و کنار شهرها و روستاها نهادینه شود تا برای همه یادآوری شود جهان در انتظار منجی است.

رضوانی با بیان اینکه متاسفانه در دل مشغولی‌های زندگی امام زمان ما غریب تر مانده‌اند و شیعیان باید کاری برای زمینه سازی ظهورش انجام دهند گفت: شعار ما این است که هر کس با هر توانی که دارد باید خدمتی به مردم ارائه دهد و این خدمات را نذر سلامتی امام زمان عجل الله کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار