کد خبر : 10548
تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

ماجرای جنگ زرگری قوچعلی شهرمان

ماجرای جنگ زرگری قوچعلی شهرمان

شهردار رشت با همکاری مشاور معلل و محللش و باند رسانه ای رانت خوار و وابسته اش ، برای از بین بردن افکار شهروندان را از انحرافات مالی در پروژه های شهری هر روز یک جبهه جنگ فرعی باز می‌کند

به گزارش سرویس اجتماعی گیلانستان، محمود باقری خطیبانی در یادداشتی نوشت:

در پی انتشار نامه ام  به استاندار گیلان و دیگر نهادهای نظارتی در خصوص برنامه ریزی شهردار رشت برای تصرف شورای شهر پنجم و اعلام موجودیت گروه حامیان شهردار رشت، وی با بیان اینکه «فعلاً ترجیح می دهم سکوت کنم»  اما به چند نکته شامل:”بلد نیستم وقت شهر را چهار سال تلف کنم و به مردم، اعضای شورا و شهردار منتخب آن ها توهین کنم. یاد نگرفتم جلوتر از قانون حرکت، دستگاه های نظارتی قطعا بیشتر از همه می بینند و می فهمند و احساس تعلیق و دغدغه بیشتری نسبت به نظام، رهبری، مملکت و مردم دارند.

پاسخ اینگونه تفکرات را مردمبا به کارگیری عقلانیت در رو توسعه به زودی خواهند داد” اشاره و به یادداشتم پاسخ داده است.

من در وبلاگ شاهدان كوير مزينان به داستانی از مرحوم دکتر علی شریعتی برخورد کردم که بی مناسبت با این روزهای شهر و شهرداری که در فریب و دروغگویی، ید طولایی دارد، نیست.

مرحوم دکتر شریعتی می گوید :

«در مزینان فردی ظاهرا ذی‌صلاحی به نام قوچعلی، روزی به عموی من که خیلی به خروس علاقه داشت می‌گوید در بهمن آباد، جوجه خروس‌های خوب و چاق را دانه‌ای پنج تومان می‌فروشند. عموی من با ناباوری می‌گوید چه طور چنین چیزی امکان دارد، در مزینان جوجه خروس ده تومان است. قوچعلی پاسخ می‌دهد شما پولش را بدهید، من آن را تهیه می‌کنم. عموی من پنجاه تومان می‌دهد و قوچعلی یک ساعته ده خروس چاق و چله به او تحویل می‌دهد و عمو خوشحال از این حادثه که پنجاه تومان نفع کرده و خروس ارزان خریده است! . از این ماجرا دو، سه ماهی می‌گذرد تا این‌که دایی‌حسین از آبادی بهمن‌آباد برای دیدن عموی من به مزینان آمد. این خویش، ضمن صحبت می‌گوید راستی والده بچه‌ها چند ماه قبل، مرغی را خواباند و نذر کرد از این تخم مرغ‌ها هر چه خروس درآمد به شما هدیه کند و از شانس شما ده عدد آن خروس درآمد و چندی قبل که قوچعلی به بهمن‌آباد آمد، آن‌ها را به قوچعلی داد تا به شما بدهد!

در این اثنا ناگهان قوچعلی سرزده و بی‌خبر وارد می‌شود و می‌بیند صاحب خروس‌ها در کنار آقا نشسته است. با هوشیاری استعماری خود، بلافاصله با حالت آشفتگی و با لحن مسلسل‌وار بریده بریده و هیجانی فریاد می‌زند:

“آقا ، آقا، در صحرا سر آب کُشت و کُشتار شده. توی قلعه محشری است، بازار به هم ریخته، کلب حسن و کلب تقی پسر حاج غلام را غارت کرده‌اند. خانه مشهدی علی را آتش زدند، مزینان زیر و رو شده، یا الله آقا، بلند شوید. توی بازار قیامت است، چه نشسته‌اید؟!”

عموی من می‌گفت:   ” ما با همان لباس زیر، وحشت‌زده بیرون رفتیم و خودمان را به بازار رساندیم. دیدیم در بازار یکی دو نفر نشسته‌اند و بی‌خیال دارند چپق می‌کشند! و توی ده پرنده پر نمی‌زند. سرمان را برگرداندیم تا بپرسیم چه شده، دیدیم قوچعلی نیست، غیبش زده. یعنی زده به چاک! از ده رفت و تا یک ماه بازنگشت”!

چون می‌خواست مسأله خروس مطرح نشود، می‌گوید:  “جنگ است،خون راه افتاده، بیایید بیرون، جلوی خون را بگیرید”! با این ترفند و داد و هوار مسأله خروس را مجهول نگه می‌دارد و همه را معطل می‌کند، به یک جنگ زرگری، به یک جنگ دروغین می‌کشد، یک “جبهه فرعی” در کنار “جبهه اصلی” درست می‌کند، مدتی ذهن‌ها مشغول می‌شوند!

این ترفند جنگ زرگری همیشه وجود داشته است! شهردار رشت با همکاری مشاور معلل و محللش و باند رسانه ای رانت خوار و وابسته اش ، برای این‌که افکار شهروندان را از انحرافات مالی در پروژه های شهری ، برنامه ریزی در انتخابات شورا برای در اختیار گرفتن شورا و غارت شهر منحرف کند، هر روز یک جبهه جنگ فرعی باز می‌کند تا با مشغول کردن رسانه‌ها و مردم به این جنگ‌های زرگری مانع پرداختن نخبگان و مردم به مسایل اصلی شوند!

من هشدار می دهم که لیست انتخاباتی حامیان شهردار رشت بدعتی جدید در نظام انتخاباتی و تصرف شورا و بی اعتبار کردن آن از سوی شهردار هتاک و فرصت طلب رشت است . من به عنوان نماینده مردم رشت در شورا و به عنوان مدافع انقلاب و نظام و ولایت و منافع مردم رشت ، بر اساس اطلاعات مستند به بعضی از مدعیان ارزشی در شورا می گویم شما نمی توانید همزمان از امکاناتی که هم اینک شهردار در اختیارتان نظیر مکان های متعدد برای ستادتان قرار می دهد تا هزینه های بنر و پوسترتان را که قرار است چاپ شود و من به وقتش رسانه ای می کنم ، هم زیر بار تعهدات فساد آمیز شهردار بروید و هم ادعای ارزشمداری کنید و بعد هم بخواهید نماینده منافع مردم باشید . توصیه می کنم دین تان را بخاطر دنیای یک آدم رانتخوار و فرصت طلب ، نابود نکنید . انحرافاتی که در تاریخ افتاد و  علی علیه السلام در محراب کوفه و حسن علیه السلام در درون خانه اش و حسین علیه السلام در صحرای کربلا به شهادت رسیدند ، نتیجه بی مسئولیتی و همین نگرش های ولنگارانه و توجیه گرایانه به دین بود . من اطمینان دارم شما در آزمون انتخابات مردم ، مردود می شوید و دست تان به ملک ری نمی رسد! .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Moallem دوشنبه , 7 فروردین 1396 - 1:31

این متن ها رو کی واسه حاجی می نویسه؟خدایی رو کنید.حاجی که دوخط بنویسه ۱۰غلط املایی داره واقعا که دنیای عجیبیه بایدبه همه چی خوشبین باشیم تا روانی نشویم.باید فلکه گاز .ملک مسکونی اش مبل فروشی بشود وبگوییم فقط ایشان ساده زیست هست؟
همین روش هم همان است که خود معترضید.گوربابای شهردار کاربلد

رفتن به نوار ابزار