کد خبر : 70531
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

مبالغ نجومی قبض برق مشترکان گیلان/ تقسیط هزینه‌ها

مبالغ نجومی قبض برق مشترکان گیلان/ تقسیط هزینه‌ها

بعد از فروکش کردن گرمای هوا و صدور قبوض برق درج مبالغ نجومی گلایه های مشترکان گیلانی را در پی داشته و خواستار رسیدگی و پیگیری مسئولان شده اند.

به گزارش گیلانستان، از اواخر اردیبهشت ماه امسال شدت افزایش دمای هوا در ایران به حدی بود که بارها متولیان صنعت برق از افزایش پیک مصرف و زدن رکودهای عجیب و غریب مصرف برق از سوی مشترکان صحبت کردند. موضوعی که در کنار کاهش باران و به دنبال آن کاهش تولید، صنعت برق ایران را با چالش جدی برای تأمین برق مشترکان خانگی و صنعتی مواجه کرده و مسئولان را بر آن داشت تا با برنامه ریزی، جدول خاموشی‌هایی برای کنترل مصرف تهیه و اعمال کنند.

بماند که همان جدول نیز به درستی اجرا نشد و بارها مشترکان برق شاهد بودند که در طول روز در یک منطقه بیش از چند بار خاموشی اعمال شده و همین قطعی‌های مکرر و بدون برنامه گلایه مردم، فعالان صنعتی و واحدهای تولیدی را به دنبال داشت و در این میان به بسیاری از وسایل برق مشترکان آسیب وارد شد.

استان گیلان که در سال‌های دورتر همیشه شاهد تابستانی خنک و دل انگیز بود چند سالی است که به دلیل تغییرات آب و هوایی و مسائل دیگر جز استان‌های گرمسیر قرار گرفته و تابستان‌های آن بسیار گرم و برای مردم این استان شرجی طاقت فرسا شده و این موضوع در سال‌های اخیر استفاده از وسایل سرمایشی نیز افزایش داده است.

امسال با توجه به شروع زود هنگام گرمای هوا استفاده از این وسایل پیش موعد مقرر در گیلان شروع و با توجه به مشکلات تولید برق و افزایش ۲۳ درصدی بهای قبوض مشترکان پر مصرف، شهروندان گیلانی شاهد افزایش چندین برابری مبلغ قبوض برق خود هستند موضوعی که با توجه به شرایط سخت اقتصادی گلایه‌های گیلانیان را به دنبال داشته و برخی از مشترکان برای پیگیری این موضوع به ادارات برق شهرستان‌ها و حتی مرکز استان مراجعه کرده اند.

مبالغ نجومی قبض برق مشترکان گیلان/ تقسیط هزینه‌ها

گلایه شهروندان گیلانی از مبالغ نجومی قبض‌های برق

احمد امینی یکی از شهروندان رشتی با اشاره به اینکه مبلغ قبض این ماه برقش حدود یک میلیون تومان است، اظهار کرد: این در حالی است که قبلاً چنین مبلغی را برای مصرف برق پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه امسال به واسطه گرمای بیش از اندازه هوا از وسایل سرمایشی بیش از دوره‌های قبل استفاده کرده است، گفت: زمانی که کولر روشن بود برای کاهش مصرف برق از سایر وسایل برق استفاده نمی‌کردیم.

این شهروند رشتی با اشاره به خاموشی‌های مکرر در طول روز، افزود: با توجه به این میزان خاموشی درج چنین مبلغی برای مصرف برق هیچ توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه به عنوان یک بازنشسته با حقوق اندک که حتی کفاف مخارج زندگی را نمی‌دهد چطور باید این مبلغ را برای برق پرداخت کند، گفت: مسئولان چرا هیچ فکری برای این مردم نمی‌کنند.

هیچ کس پاسخگوی خسارت وارد شده به وسایل برقی نیست

یکی دیگر از شهروندان رشتی که برای پیگیری مشکل خود به اداره برق این شهرستان مراجعه کرده بود با اشاره به اینکه قطعی‌های مکرر برق به یخچالش آسیب وارده کرده و هنوز بعد از دو ماه موفق به دریافت خسارت نشده است، افزود: متأسفانه هیچ کسی پاسخگو نیست.

امیری ادامه داد: این در حالی است که هر بار با صدور قبض برق هزینه بیمه را از ما دریافت می‌کنند اما در هنگام پرداخت خسارت باید بارها به این اداره مراجعه کنیم و سر آخر با توجه به طولانی شدن کار از ادامه پیگیری دریافت خسارت منصرف شویم.

وی در ادامه به مبلغ ۶۰۰ هزار تومانی قبض برقش نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته در اوج مصرف برق هم چنین مبلغی را پرداخت نکرده ام حال امسال با وجود همه این خاموشی‌ها و حتی خسارت به وسایل برقی باید چنین مبلغی برای من منظور شود.

این شهروندان رشتی با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند تا مشترکان گیلانی نیز جز مناطق گرمسیری قرار گرفته و از برخی بخشودگی‌ها برخوردار شوند، افزود: در شرایط اقتصادی امروز با وجود کرونا و تعطیلی کسب و کارها بسیاری از مردم توانایی این مبالغ بالا را ندارند.

مبالغ نجومی قبض برق مشترکان گیلان/ تقسیط هزینه‌ها

اعمال افزایش ۲۳ درصدی برای مشترکان پر مصرف

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان در این باره با قدردانی از همه مشترکان برق این استان برای همکاری و مشارکت با این شرکت در شرایط سخت و بحرانی صنعت برق در تابستان امسال، اظهار کرد: تعرفه‌های برق برای امسال بر اساس مصوبه هیئت وزیران افزایش هفت درصدی بر اساس تمام تعرفه انجام شد.

محمد اسماعیل هنرمند با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه امسال علاوه بر هفت درصد برای مشترکان پرمصرف افزایش ۱۶ درصدی نیز در نظر گرفته شد، گفت: در مجموع مشترکان خانگی پر مصرف شاهد افزایش ۲۳ درصدی مبلغ قبوض برق خود در این مدت بوده اند.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه تابستان امسال برخی از مشترکان شاهد افزایش چند برابری قبوض برق خود بوده اند، افزود: بر اساس الگوی مصرف مناطق گرمسیر مشترکان خانگی هر ماه مجاز به مصرف ۴۰۰ کیلو وات ساعت مصرف داشته باشند که رعایت الگوی مصرف برای آنها مد نظر قرار گیرد.

هنرمند در ادامه همچنین اضافه کرد: مصرف به این این اندازه مشترک را جز مشترکان پر مصرف قرار داده و افزایش ۲۳ درصدی بر قبوض برق برای آن اعمال می‌شود.

گیلان ۱۸۰ هزار مشترک پر مصرف دارد

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای یک میلیون ۲۰۰ هزار مشترک خانگی است، تصریح کرد: حدود ۱۵ درصد معادل ۱۸۰ هزار مشترک از مشترکان پر مصرف در تابستان امسال بوده اند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه الگوی مصرف برق در مناطق گرمسیری به چهار دسته تقسیم شده است، ادامه داد: در حال حاضر استان گیلان از جمله استان‌هایی است که در منطقه چهار الگوی مصرف در مناطق گرمسیری قرار دارد.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی مردم در ایام شیوع ویروس کرونا، تأکید کرد: درک متقابل از شرایط مشترکان در صنعت برق و وزارت نیرو وجود دارد و تلاش می‌شود تا این قبوض به صورت تقسیطی از مشترکان اخذ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار