کد خبر : 65770
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400- 16: 12

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس:

مجلس درصدد حذف قوانین دست و پاگیر در حوزه کارگری است

مجلس درصدد حذف قوانین دست و پاگیر در حوزه کارگری است

کوچکی‌نژاد گفت: مجلس با همکاری و مشارکت دولت درصدد حمایت از بخش‌های کارگری و حذف قوانین زائد و دست و پاگیر این حوزه است.

به گزارش گیلانستان، «جبار کوچکی‌نژاد» با تاکید بر اینکه مجلس با همکاری و مشارکت دولت درصدد حمایت از بخش‌های کارگری و حذف قوانین زائد و دست و پاگیر این حوزه است اظهار داشت: افزایش حداقل دستمزد کارگران که اخیرا عملیاتی شد از جمله تلاش‌های مجلس برای حمایت از این قشر بوده است.

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس نامگذاری امسال به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را توسط مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت مجلس برای تحقق شعار سال، حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه و خانوارهایی است که مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند.

کوچکی‌نژاد هزینه‌کرد بخشی از منابع و اعتبارات دولتی برای بهبود وضعیت کارگران را خواستار شد و اضافه کرد: مجلس در خلال تبصره ۱۴ بودجه امسال چیزی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان را برای حمایت از تولید پیش‌بینی کرد بنابراین انتظار داریم بخش عمده‌ای از این مبلغ توسط دولت برای حمایت از کارگران هزینه شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس از پیگیری و رایزنی‌های خود با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از قشرهای کارگری سخن گفت و ابراز داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و استمرار آن در جامعه، بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شده و صاحبان آن‌ها با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه‌اند.

وی رفع خلاء‌های قانونی در حوزه کارگری را از دیگر محورهایی که مجلس با همکاری دولت درصدد تحقق آن است اعلام کرد و یادآور شد: در کنار بسیاری از صنوف، کارفرمایان و تولیدکنندگان، کارگران به ویژه کارگران فصلی و ساختمانی بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شدند بنابراین به رسیدگی و حمایت ویژه‌تری نیازمندند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان این موضوع را که برخی از کارگران بیمه، قرارداد و درآمد ثابت ندارند و در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه هستند مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مجلس به عنوان قوه قانونگذار آمادگی لازم برای حمایت‌های بیشتر از قشر کارگران را دارد و سعی می‌کند از ابزارهای خود در این زمینه بهترین استفاده را ببرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار