کد خبر : 101359
تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402- 00: 21

امام جمعه رشت:

مردم مومن گیلان با بی‌حجابی مخالفند/ به طراحان و هدایت‌کنندگان‌ کشف حجاب هشدار می‌دهم

مردم مومن گیلان با بی‌حجابی مخالفند/ به طراحان و هدایت‌کنندگان‌ کشف حجاب هشدار می‌دهم

امام جمعه رشت گفت: به طراحان، گردانندگان و هدایت کنندگان کشف حجاب در گیلان هشدار می‌دهم که مراقب رفتار خود باشند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر، با بیان اینکه جامعه کشور جامعه اسلامی بوده و در گیلان هشت هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردیم، اظهار کرد: به طراحان، گردانندگان و هدایت کنندگان کشف حجاب در گیلان هشدار می‌دهم که مراقب رفتار خود باشند زیرا در صورت ادامه این روند عرصه بر آنان در استان تنگ خواهد شد.

 

وی خطاب به بانوان، دختران و خانواده‌های کشف حجاب کننده در گیلان بیان کرد: به زنان، دختران و خانواده‌های آنان که با کشف حجاب در معابر عمومی حضور یافته و عفت جامعه را در گیلان زیر سوال می‌برند هشدار می‌دهم مراقب رفتار خود باشند و روحیه جامعه دیندار را جریحه‌دار نکنند.

 

امام‌جمعه رشت، با تأکید بر اینکه خانواده ایرانی و گیلانی عفت داشته و با بی‌بندباری در کشور مخالف است، گفت: این کشور متعلق به امام زمان (عج) است و مردم مؤمن و انقلابی گیلان که هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند با بی‌حجابی در استان مخالفند.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص مقابله با بی‌حجابی در گیلان بیان کرد: از زمان آغاز برخی کشف حجاب‌ها در گیلان با اعضای شورای تأمین جلسات عدیده‌ای برگزار شده و بساط بی‌بندوباری را جمع کردیم ولی در حال ورود به مرحله جدیدی می‌شویم لذا از تمامی مردم انتظار کمک داشته و به آنان قول می‌دهم ریشه بی‌حجابی در گیلان برچیده شود.

 

امام‌جمعه رشت با ابراز خرسندی از وفاق و همدلی موجود در خصوص مقابله با بی‌حجابی در گیلان افزود: مسؤولان استان گیلان در حال تلاش برای برخورد با بی‌حجابی در گیلان هستند.

 

فلاحتی با اشاره به ۱۹ آذر سال ۶۳ و دستور امام راحل برای تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این شورا مسؤولان و به ویژه قوای سه گانه شورایی متشکل از علما و دانشگاهیان برای حفاظت از فرهنگ انقلاب تشکیل می‌دهند از این رو باید تمامی دولت‌ها در حوزه هدایت فرهنگی کشور در عرصه‌های مختلف احساس مسؤولیت کنند.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه به مقابله با پدیده‌های فرهنگی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دولت‌ها باید به جریان عمومی فرهنگ جامعه، اتفاقات فرهنگی توجه کرده و اگر مزاحمتی در حوزه فرهنگ وجود دارد آنان را برطرف کرده و جلوی موانع، عناصر مخرب و مفسد را بگیرند.

 

امام جمعه رشت، با اشاره به تلاش جریاناتی برای معرفی جمهوری اسلامی به عنوان آغاز کننده جنگ با رژیم بعث عراق گفت: عده‌ای در چند سال اخیر تلاش کردند تا ایران را آغاز کننده جنگ با عراق معرفی کنند در حالی که در سال ۷۰ سازمان ملل متحد صراحتاً عراق را آغاز کننده جنگ علیه جمهوری اسلامی معرفی کرد.

 

فلاحتی یکی از دلایل حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی را تغییر موازنه قدرت در جهان و منطقه دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دردسری برای رژیم‌های متسکبر شد و به همین دلیل آمریکا و رژیم صهیونیستی رژیم بعث را برای حمله به ایران مجاب کردند، ولی نیروهای بسیجی، مردمی، سپاه و ارتش نیروهای عراقی را از مرزهای کشور به بیرون هدایت کرده و به موفقیت رسیدند.

 

وی یکی از پیامدهای عملیات طوفان الاقصی را فلاکت رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و بیان کرد: آمریکای جنایتکار در این سال های اخیر روز به روز در حال زمین گیر شدن بوده و در عملیات طوفان الاقصی اینقدر زمین‌گیر شد که اکنون دوران فلاکتباری را سپری می‌کنند.

 

امام جمعه رشت، با اشاره به برنامه استکبار برای ایجاد خاورمیانه جدید در منطقه گفت: دولت ایالت متحده برای ایجاد خاورمیانه جدید با حزب‌الله لبنان، عراق و فلسطین به نبرد پرداخته و منطقه گروهک‌های تروریستی متعددی را ایجاد کرد و ولی در مرحله با مجاهدت‌های جبهه مقاومت و رهنمودهای مقام معظم رهبری با شکست مواجه شدند.

 

فلاحتی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را جنایت علیه بشریت دانست و گفت: از ۱۷ هزار شهید غزه هشت هزار کودک و زن هستند که این نشان دهنده گرگ صفت بودن رژیم صهیونیستی و جنایات علیه بشریت است.

 

وی با بیان اینکه دفاع و حفظ آبروی مؤمنان بر هر فرد مسلمانی واجب است، افزود: یکی از حقوق مهم در بین جامعه مسلمین حفظ و دفاع از آبرو است که باید به آن توجه شود زیرا در آیات و روایات ائمه بسیار به آن تاکید شده است.

 

امام جمعه رشت، یکی از آقات جامعه را تخریب برخی افراد مؤمن و انسان‌های وارسته دانست و گفت: گاهی مواقع در میان مردم افرادی هستند که سعی در تخریب چهره یک مؤمن و انسان وارسته دارند و در تلاشند تا برای زندگی و حیات اجتماعی و سیاسی او خلل وارد کنند لذا در این هنگام باید مؤمنان از آبرو برادر مسلمان خود دفاع کنند.

 

وی با بیان اینکه تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه از وقوع بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند، افزود: اگر انسانی بتواند آبروی برادر و خواهر مؤمن خود را حفظ و از آن دفاع کند ولی آن را انجام ندهد در دنیا و آخرت به سعادت نرسیده و باید در پیشگاه پروردگار پاسخگو باشد.

 

امام جمعه رشت، با تاکید بر لزوم توجه به ساماندهی فضای مجازی در کشور تصریح کرد: فضاهای مجازی محلی برای تهمت به افراد شده است و امروز در دورانی زندگی می‌کنیم که حفظ ایمان به مانند نگه داشتن آتش در کف دست است زیرا عده‌ای نمی‌توانند ایمان خود را حفظ کنند و با کوچکترین مسئله‌ای ایمان افراد از دست می‌رسد لذا برخی افراد خدمات زیادی را انجام می‌دهند ولی با یک عمل تمامی آن خدمات و ایمان خود را نابود می‌کنند.

 

پایان پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی شنبه , ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۴

بهتر بود اول قول مبارزه و ریشه کنی فسادهای اخلاقی و مالی مسئولان استان را بدهد بعد دنبال فسادهای دیگر برود-ایشان مثلا نماینده آقا هستند در استان اما ظاهرا دلخوش به معدودی کفن پوش شده اند.این ره که تو میروی ترکستان است حاج آقا

رفتن به نوار ابزار