کد خبر : 55343
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مرداد 1399- 59: 18

مشق همدلی برای نابودی کرونا/ مدرسه‌ای که کارگاه تولید ماسک شد

مشق همدلی برای نابودی کرونا/ مدرسه‌ای که کارگاه تولید ماسک شد

در اقدامی جهادی، دانش‌آموزان و دبیران مدرسه زینبیه(س) صومعه‌سرا اقدام به تولید و توزیع ماسک کرده‌اند.

به گزارش گیلانستان، مقابله با ویروس کرونا نیاز به عزم جدی و هماهنگی ملی دارد، با توجه به اینکه پرستاران و پزشکان متعهد در خط مقدم مبارزه با این ویروس ناشناخته هستند و کشور عزیزمان از بیرون با تحریم‌هایی ظالمانه در خصوص واردات وسایل پیشگیری و درمانی مواجه است، تولید وسایل و اقلام بهداشتی امری مهم و جدی به نظر می‌رسد.

ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی همان‌گونه که در سال‌های دفاع مقدس سنگرها را خالی نکردند و فوج فوج روانه میدان نبرد حق علیه باطل شدند امروز نیز در مقابله با این ویروس احساس تکلیف کردند و پا در میدان عمل گذاشتند و با روحیه و عزمی جهادی، گوشه‌ای از کار را بر عهده گرفتند و این حرکات خودجوش و آتش به اختیار در نقاط مختلف کشور مشهود است.

در صومعه سرا نیز در اقدامی جهادی و خداپسندانه در هنرستان زینبیه(س) کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شده و ماسک‌های دوخته شده پس از بسته‌بندی در اختیار بسیج برای توزیع بین مردم و کادر درمان قرار می‌گیرد.

واحد بسیج دانش‌آموزی، هنرستان زینبیه، حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی حضرت رقیه(س) و شهید فهمیده، مدیریت آموزش و پرورش و بسیج سازندگی سپاه صومعه‌سرا با راه‌اندازی و تجهیز کارگاه خیاطی در مدرسه زینبیه و با رعایت همه موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی به تولید ماسک پرداخته‌اند تا شاید گوشه‌ای از کمبودها جبران شود.

«حسین بالو» با بیان اینکه بخشی از این ماسک‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد اظهار کرد: بخش دیگری که به فروش می‌رسد مبالغ آن جمع‌آوری و برای دانش‌آموزان بی بضاعت همین مدرسه هزینه می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه اقلام اولیه مورد نیاز تولید ماسک در اختیار این کارگاه قرار داده شده است افزود: این دانش‌آموزان و دبیران در امری خداپسندانه به صورت داوطلبانه و با روحیه جهادی اقدام به تولید ماسک برای مقابله با ویروس کرونا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ماسک‌هایی که در کارگاه تولید می‌شوند کاملا بهداشتی هستند گفت: اسلام دین مهربانی است لذا خداوند خدمت به مردم را در دل بسیاری از اعمال عبادی گنجانده است.

بالو تصریح کرد: در تلاشیم تعدادی اقلام بهداشتی با مساعدت خیرین تهیه کرده و در کنار این ماسک‌ها در قالب بسته بهداشتی در اختیار خانواده‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار دهیم.

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: معلمان و فرهنگیان نشان دادند که در هر زمان و در هر جبهه‌ای آماده ایثار و جهاد هستند.

یکی از دانش‌آموزان که از دانش‌آموزان زرنگ و نمونه این هنرستان است اظهار کرد: خدمت به هم نوع لذت‌بخش است و اینکه می‌توانم در این کار خیر شریک باشم خیلی خوشحالم.

وی افزود: در طول هفته دو روز به این کارگاه می‌آیم و هر تعداد که از دستم بر بیاید ماسک می‌دوزم تا در کار جهادی همراه و همپا با دبیرانم تلاشی کرده باشم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار