کد خبر : 45560
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 دی 1398- 13: 17

وزیر راه و شهرسازی در رشت

«مشکل زیست‌محیطی» مانع تکمیل اتصال خط ریلی رشت – انزلی

«مشکل زیست‌محیطی» مانع تکمیل اتصال خط ریلی رشت – انزلی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود موانع زیست‌محیطی در مسیر پروژه اتصال راه‌آهن رشت- انزلی، گفت: تا زمان رفع این مشکل زمان دقیقی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه اعلام نمی‌شود.

به گزارش گیلانستان محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال اجرای شهرستان صومعه‌سرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو پیمانکار برای پروژه‌های در حال اجرا مشخص‌شده که اقدامات خوبی نیز انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه توقف برخی از پروژه تنها به دلیل وجود کمبودهای اعتباری نیست، بیان کرد: آزادسازی حریم این پروژه‌ها بخشی از موانعی است که در مسیر اجرای پروژه‌ها با آن مواجه هستیم که انتظار می‌رود مردم همکاری بیشتری با دولت در این زمینه انجام دهند و مسؤولان شهرستان نیز باید اهمیت اجرای این طرح‌ها را برای مردم توضیح دهند.

بهره‌برداری از ۵۸۰ کیلومتر آزاد تا پایان کار دولت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز این وزارتخانه، کشور را به یک کارگاه ساختمانی تبدیل کرده افزود: علاوه بر وجود بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه ریلی در کشور، ۱۴ هزار کیلومتر دیگر نیز در دست مطالعه و یا اجرا داریم که اقدامی ارزشمند و بزرگ است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در حوزه آزادراه نیز  داریم، گفت: تا پایان کار دولت ۵۸۰ کیلومتر آزادراه به آزادراه‌های کشور اضافه خواهد شد.

اسلامی به موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز که مورد تأکید پلیس‌راه و ناجا بوده نیز اشاره کرد و افزود: ۲۱۵ نقطه حادثه‌ساز از سوی ناجا اعلام‌شده که تاکنون بیش از ۶۰ مورد توسط عوامل راهداری برطرف شده و ۱۴۵ مورد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به عدم تکمیل تقاطع خلخال به اسالم پس از ۱۷ سال بیان کرد: با کمک استانداری اردبیل مباحث و موارد برطرف کردن موانع تصویب‌شده و چندین اراضی در مسیر وجود دارد که در صورت همکاری مالکان مردم می‌توانند تا قبل از پایان سال از مسیر بهره‌مند شوند.

وزیر راه با اشاره به پروژه‌های استان گیلان، گفت: با توجه به این استان گیلان بخشی از ترافیک کریدور شمال- جنوب و شرق و غرب کشور را پوشش می‌دهد اجرای پروژه‌های حوزه راهداری در آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ما نیز اهتمام ویژه به این استان داریم.

هیچ پروژه‌ای که به اکوسیستم منطقه آسیب وارد کند اجرایی نمی‌شود

وی در خصوص دو پروژه خط آهن رشت به بندر کاسپین و رشت به انزلی نیز اظهار کرد: رشت به بندر کاسپین به دلیل اینکه موانع کمتری دارد احتمال بهره‌برداری آن تا یک سال آینده وجود دارد اما پروژه ریلی رشت به انزلی به دلیل وجود مشکلات زیست‌محیطی زمان‌بندی دقیقی نمی‌توانیم برای تکمیل آن اعلام کنیم.

اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای حل مشکل خط ریلی رشت – انزلی افزود: در مورد پروژه ریلی رشت – انزلی موضوعاتی درباره تالاب بیان‌شده و اینکه وجود موج‌شکن باعث خشک شدن بخشی از تالاب می‌شود که این موضوع به مرکز تحقیقات ارجاع داده شده و در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات اولیه این موضوع تأیید نشده است، تصریح کرد: جلسات کارشناسی لازم برگزار شده که نیازمند مصوبه شورای عالی محیط‌زیست است و در صورت برطرف شدن این موانع که در اختیار ما نیست، می‌توانیم این پروژه را در زمان‌بندی مناسب تکمیل و بهره‌برداری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور و دکتر نوبخت برای تکمیل پروژه ریلی رشت – انزلی تا پایان کار دولت بیان کرد: بنده نمی‌توانم هیچ وعده‌ای بدهم زیرا خارج از اختیارات بنده بوده و با توجه به حساسیت بنده روی مسائل زیست‌محیطی، پروژه‌ای اجرا نمی‌شود که به اکوسیستم منطقه آسیب وارد کند و تا زمان رفع این مشکل زمان دقیقی برای تکمیل پروژه مشخص نخواهد شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار