کد خبر : 101621
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402- 03: 19

آیت‌الله رمضانی:

مصرف‌گرایی در مجالس مهمانی یک‌آفت برای جامعه است

مصرف‌گرایی در مجالس مهمانی یک‌آفت برای جامعه است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با انتقاد از افزایش مصرف‌گرایی کاذب در مجالس مهمانی و عروسی‌ها گفت: این قبیل اتفاقات به ایمان مردم ضربه وارد کرده و این یک آفت است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) صبح امروز در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در رشت با بیان اینکه

گریه برای اهل‌بیت (ع) برای روح و روان انسان بسیار مفید است، اظهار کرد: در جلسات عزاداری حضرت زهرا(س) باید به مکتب این بانوی بزرگوار در تمامی عرصه‌ها توجه شود.

 

وی با انتقاد از افزایش مصرف‌گرایی کاذب در مجالس مهمانی و عروسی‌ها تصریح کرد: این قبیل اتفاقات به ایمان مردم ضربه وارد کرده و این یک آفت است لذا اگر فقرا و ایتام مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرند، بسیاری از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) یکی از راه‌های رسیدن به رشد و تعالی را توجه به افزایش روح معنویت دانست و افزود: برخی انسان‌ها خود و باورشان را به خوبی تربیت می‌کنند و با تزریق روحیه معنوی به خود به شهادت دنیوی و اخروی می‌رسند.

 

رمضانی با بیان اینکه اهل‌بیت (ع) به ضعفا و فقرا نگاه ویژه‌ای داشتند، گفت: زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) سرشار از کمک به فقرا، ایثار و از خودگذشتگی بود که باید جوانان به آن توجه کنند.

 

وی با اشاره به وجود مبنا در اهل‌بیت (ع) در زندگی دنیوی بیان کرد: اهل‌بیت (ع) دنیا را میدان دین‌داری، ایمان ورزی، آزمایش دانسته و هیچ‌ گاه دنیا را مطلوب خود قرار ندادند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با تأکید بر لزوم توجه به شناخت اهل‌بیت در تمامی عرصه‌ها گفت: متأسفانه ما نسبت به ائمه و شناخت آن‌ها کمتر تلاش کردیم و ثمرات آن را اکنون در جامعه مشاهده می‌کنیم.

 

رمضانی با بیان اینکه از ایمان خود باید در میدان امتحانات زندگی بهره‌منو شویم، گفت: سبک زندگی مومنانه اهل‌بیت (ع) با دیگران بسیار متفاوت است و باید دید سبک زندگی ما به چه میزان با سبک زندگی آن‌ها مطابق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار