کد خبر : 70303
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

معرفی بدون مماشات ترک فعل‌ رؤسای اتحادیه‌ها و اتاق اصناف گیلان به دستگاه قضا

معرفی بدون مماشات ترک فعل‌ رؤسای اتحادیه‌ها و اتاق اصناف گیلان به دستگاه قضا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با متخلفان در حوزه آرد و نان آستارا، گفت: افرادی که در موضوع آرد و نان شهرستان آستارا کم‌کاری کرده‌اند به دادستان کل استان معرفی‌شده‌اند و پس‌ازاین بدون مماشات با ترک فعل روسای اتحادیه‌ها و اتاق اصناف گیلان همانند آستارا به دستگاه قضایی گزارش خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق‌پوش با اشاره به بحران حوزه آرد و نان در شهرستان مرزی آستارا، اظهار کرد: مسؤولیت کارگروه آرد و نان در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران بوده و این چالش و بررسی وضعیت پیش‌آمده طی هفته گذشته به فرمانداری این شهرستان گزارش شده است.

وی بر لزوم همکاری همه‌جانبه در مدیریت بهینه و صحیح آرد و نان در شهرستان آستارا تأکید کرد و افزود: همه دستگاه‌ها باید با کارگروه آرد و نان در شهرستان همکاری کنند و نقش اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان در این زمینه بسیار پررنگ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه در جهت بحران به وجود آمده در حوزه آرد و نان به رئیس اداره تذکر داده‌شده، گفت: وضعیت پیش‌آمده به‌گونه‌ای است که اقدامات اتحادیه نانوایان شهرستان و همچنین اتاق اصناف باسیاست‌های صمت همخوانی ندارد و محل انتقاد است چراکه هنوز مشکلات مرتفع نشده است.

دلق‌پوش با اشاره به ترک فعل‌های صورت گرفته در بخش آرد و نان در شهرستان مرزی آستارا، افزود: افرادی که در موضوع آرد و نان شهرستان آستارا کم‌کاری کرده‌اند به دادستان کل استان معرفی‌شده‌اند و پس‌ازاین بدون مماشات با ترک فعل روسای اتحادیه‌ها و اتاق اصناف گیلان که به وظایف ذاتی خود عمل نکنند همانند آستارا به دستگاه قضایی گزارش خواهد شد.

وی با اشاره به برخوردهای صورت گرفته در شهرستان آستارا با متخلفان، بیان کرد: بر اساس قانون برای این نوع کم‌کاری‌ها و تخلفات اعمال جریمه‌ها و وضع تعزیرها ناکافی است و تنها راه ممکن ورود دستگاه قضا و تشکیل پرونده برای این متخلفان با جرائم اختلال در بازار و نظام اقتصادی است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه در حال حاضر نان وجود دارد منتها صفوف بسیار طولانی است، گفت: برخی از نانوایی‌ها نان تولید نمی‌کنند و بعضاً نیز آرد را خارج از شبکه توزیع هدایت می‌کنند.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا به‌ویژه آرد و عوامل اخلال‌گر یک بحث بسیار مهم است، افزود: هیچ نانوایی بدون مجوز حق تعطیلی خودسرانه را ندارد و  از مصادیق بارز ترک فعل هست و اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف موظف به بازرسی و رسیدگی به این موضوعات هستند.

وی با اذعان به اینکه بخش مهمی از بحران پیش‌آمده مربوط به سوء مدیریت‌های صنفی است، بیان کرد: بخش مهمی از کوتاهی‌های پیش‌آمده مربوط به اتحادیه، اتاق اصناف و سپس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان است و قطعاً با این کم‌کاری‌ها برخورد شده و هیچ‌گاه از کسانی که با نان مردم منطقه بازی می‌کنند، نخواهیم گذشت.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار