کد خبر : 56389
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهریور 1399- 55: 10

معاون شهرسازی و معماری منطقه سه شهرداری رشت :

میبایست بر مقابله با تخلفات ساختمانی تغییر رویه ایجاد کرد/ در برهه کنونی عمده تمایل به ساخت و ساز است

میبایست بر مقابله با تخلفات ساختمانی تغییر رویه ایجاد کرد/ در برهه کنونی عمده تمایل به ساخت و ساز است

.

به گزارش گیلانستان به نقل از واحد ارتباطات منطقه سه شهرداری رشت – معاون شهرسازی و معماری منطقه سه شهرداری رشت اظهار داشت : نوسازی طبق طرح تفصیلی در محلات به عنوان حلقه واسط بین مردم و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ایفای نقش میکند.

مهرداد عیسی پور با تاکید بر شفافیت در حوزه شهرسازی ، بیان داشت : حوزه شهرسازی در صدر تخلفات شهری است و میبایست بر شفافیت و مقابله با تخلفات ساختمانی تغییر رویه ایجاد کرد.

وی با اشاره به تخلفات شهرسازی در شهرداریها اذعان داشت : ضوابط و مقررات طرح تفصیلی ، قوانین و مقررات ملی ساختمان و مواردی که از مراجع قانونی به شهرداری‌های کل کشور ابلاغ میشوند ، جزو معیارهای منطقه محسوب میگردند که نباید از آنها عبور کرد.

عیسی پور با تاکید بر این نکته که در برهه کنونی عمده تمایل در شهر بیشتر به ساخت و ساز است، تصریح کرد : با توجه به شرایط اقتصاد کلان کشور ، همه می‌خواهند بیشتر از آن چیزی که ضابطه می‌گوید ، بسازند که در گذشته خیلی در برابر آن مقاومت نشده است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه سه شهرداری رشت به تخلفاتی که در سطح اشغال رخ داده نیز اشاره کرد و افزود : در طرح تفصیلی شهر رشت ، سطح اشغال مجاز برای هر ملک زیر ۲۰۰ متری ۷۰ درصد ، ملک ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری ۶۵ درصد ، ملک ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری ۶۰ درصد و ملکهای بالای ۵۰۰ متر مطابق با جدول مصوب ضابطه شهرسازی محاسبه میگردد.

وی در پایان به آمار پروانه های ساختمانی صادره منطقه سه پرداخت و گفت : تعداد پروانه های صادر شده در ۵ ماهه نخست سالجاری ۸۲ پروانه که مساحت آن شامل ۴۶۱۲۸ مترمربع میباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار