کد خبر : 77078
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1400- 17: 11

سرپرست فرمانداری شفت:

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شفت ۶۰ درصد است

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شفت ۶۰ درصد است

سرپرست فرمانداری شفت با اشاره به اینکه مقاومت در برابر تزریق واکسن از سوی برخی شهروندان قابل قبول نیست، گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شفت ۶۰ درصد است.

به گزارش گیلانستان، ابراهیم طاهری صادق صبح پنج شنبه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بیماری کرونا در شفت با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۰۵ هزار شهروند شفتی بالای ۵ سال دُز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: ۶۱ درصد جمعیت شفت نیز دُز سوم را تزریق کرده اند.

وی همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان شفت را بر اساس آمارهای اعلام شده ۶۰ درصد عنوان و تأکید کرد: این میزان باید به بالای ۸۰ درصد برسد تا در کنار واکسیناسیون ایمنی کامل ایجاد کند.

طاهری با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه ترغیب شهروندان به تزریق واکسن و همچنین رعایت دستور العمل های بهداشتی، ادامه داد: با توجه به فرهنگ بالای مردم این استان نباید هنوز در شفت شاهد آن باشیم عده‌ای در برابر تزریق واکسن مقاومت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان باید تکمیل واکسیناسیون خود را انجام بدهند، گفت: در ایام نوروز اگر چه محدودیت نداریم اما نظارت بر رعایت شیوه‌های بهداشتی باید بیشتر شود.

طاهری با تاکید بر اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم و برنامه ریزی های لازم در این خصوص با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان صورت می‌گیرد، افزود: ظرفیت سفرهای نوروزی فرصتی مهم برای توسعه صنعت گردشگری، انتقال فرهنگ و معرفی آداب و رسوم، سنن و تاریخ شهرستان است.

سرپرست فرمانداری شفت ادامه داد: متأسفانه طی دو سال گذشته و به دلیل بیماری کرونا محدودیت در سفرهای نوروزی مانع از پرداختن به صنعت گردشگری شد اما پس از برنامه ریزی دولت جدید در گسترش واکسیناسیون، سفر در تعطیلات نوروز امسال ساماندهی و با تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

طاهری تصریح کرد: شرط برقراری شرایط مناسب در نوروز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک و خودداری از حضور در تجمعات بوده تا نوروز خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار