کد خبر : 76524
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

در گفتگو با گیلانستان مطرح شد؛

هشدار معاون سیاسی امنیتی استانداری به برخی نمایندگان سهم‌خواه گیلان/ اسامی شما را به شورای نگهبان خواهیم داد

هشدار معاون سیاسی امنیتی استانداری به برخی نمایندگان سهم‌خواه گیلان/ اسامی شما را به شورای نگهبان خواهیم داد

.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، از گوشه و کنار گیلان شنیده می‌شود برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با فشارهای خود در عزل و نصب ها دخالت کرده و چوب لای چرخ موتور محرکه دولت می‌گذارند.

بر همین اساس صحت این موضوع را از حسین مصطفی‌پور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان جویا شدیم که وی در گفتگو با گیلانستان اظهار کرد: خرداد ماه امسال بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با نمایندگان، از دخالت نمایندگان در امور اجرایی و عزل و نصب ها گلایه و به نمایندگان مجلس هشدار دادند و همچنین اقدام آن ها را خطر آفرین دانسته و دستور داده که به هیچ وجه دخالت نکنند.

مصطفی پور با بیان اینکه بنده ابتدا می‌خواهم از اکثر نمایندگان محترم استان بابت رعایت و احترام به قانون تشکر کنم، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه علی‌رغم هشدار و نهی صریح رهبر انقلاب، برخی نمایندگان استان کم توجه یا بی توجه به فرمان امام مسلمین، راه دیگری را می روند و در انتصاب فرمانداران، مدیران کل، حتی بخشداران و مدیران شهرستانی نیز دخالت بی وقفه دارند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان ادامه داد: آن عده از نمایندگان حتی تهدید می کنند که در مجلس اعتراض کرده و وزیر کشور را مورد سوال قرار خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه افراد قانون‌گذار خود باید قانون مدارتر از همه باشند، ابراز نمود: وظیفه نمایندگان، قانون گذاری و نظارت است و هیچ وظیفه ای در انتصابات و عزل و نصب ندارند.

مصطفی پور همچنین افزود: نماینده ای که می خواهد افراد نزدیک به خودش را نصب کند، فردا چگونه می تواند نسبت به عملکرد آن ها مطالبه گر بوده و از حقوق مردم دفاع کند؟

وی دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها و فشار بر مدیران استانی را مغایر با اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی و عدم التزام آشکار از دستور صریح ولی امر مسلمین دانست و گفت: ضمن عذرخواهی از اکثر نمایندگان خدوم و قانون مند استان، به آن اندک نمایندگان محترم ناچارم عرض کنم که اگر به همین منوال بر دخالت ها و سهم خواهی های خود اصرار ورزند، اسامی آنان را به طور سرگشاده و با ادله کامل، به استحضار دفتر شورای محترم نگهبان استان خواهیم رساند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان در پایان اذعان داشت: انتظارمان از نهادهای نظارتی مانند کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان و شورای محترم نگهبان این است که در مقابل این رفتار غیرقانونی برخی از نمایندگان سکوت نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اشرفی پنجشنبه , 5 اسفند 1400 - 13:55

منظورش کدوم نماینده است

عیسی مرادبخش جانباز۵۵٪ شنبه , 7 اسفند 1400 - 22:56

سلام خواستم محضرآقای مصطفی عرض کنم نماینده گان دنبال این نیستندکه مشکلات استان رابرطرف گرددبلکه میخواهندبرمشکلات استان گیلان افزوده گردد اینهامیخواهندازآب گل آلودماهی بگیرندکم خیانت کردن به استان همشون دزدکلاه بردارهستندبنده به صراحت میگویم خیانتی این نماینده گان به گیلان کردندهیچ قومینکرده ازمحضرجناب آقای دکتر عباسی خواهشمندم به هیچ یک ازحرفهای نمایندگان توجهی نکنندچون نمایندگان هیچ قدرت سیاسی ندارندفقط اسم دارندوجزخیلنت ودزدی هیچکاری بلد نیستن بنده نمیخوام اسم ببرم چه ازنمایندگان دوره های گذشته وچه حال خدا می‌دانند بچه هاشون اقوامشان دارودسته آنها چکاره که نمونه‌اش که نکرده باشن عده معدودی شایدازخدابترسن ولی بنده قبول ندارم امیدوارم استاندارمحترم هیچ توجهی برحرفهای نمایندگان نکننداین خواسته اکثرما جانبازان وخانواده محترم شهداست وسلام علیکم ورحمت ا۰۰۰

محمود رحمان نژاد یکشنبه , 8 اسفند 1400 - 7:33

این در زمانی کم رنگ خواهد شد که خود استاندار دچار این نقیصه نبوده ومسؤل را براساس شایستگی انتخاب کند وگرنه همین کش مکش ادامه خواهد داشت

بسیجی مطیع رهبری یکشنبه , 8 اسفند 1400 - 22:14

قربان دهنت حاج مصطفی پور

بنده خدا یکشنبه , 8 اسفند 1400 - 22:19

بابا واقعا این چه وضعیه تو همه ادارات نماینده های مجلسن که با باندبازی های خودشون افراد را عزل و نصب میکنن مثلا همین جناب کوچکی نژاد ۲۰ ساله تو مجلسه خداروشکر مجلس که بازنشستگی نداره همه جا نفوذ داره همه رو در جاهای حساس گذاشته حتی روی نصب مدیران مدارس هم اینا دخالت دارن چه خبره آخه خدا. هیچ کس براساس لیاقت و توانایی پست نمیگیره براساس باند آقایون پست ها اعطا میشه بعد هم اعتراض میکنن چرا به ما توهین کردین تهمت زدین عذرخواهی کنید آخه آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است ؟ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ! آقای معاون دمت گرم. خوب جایی جا خوش کردی.

رفتن به نوار ابزار