کد خبر : 101492
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402- 13: 12

واکنش دانشگاه گیلان به اتفاقات دانشکده فنی شرق

واکنش دانشگاه گیلان به اتفاقات دانشکده فنی شرق

دانشگاه گیلان و همچنین تعدادی از اساتید این دانشگاه نسبت‌‌ به انتقادات مطرح شده به ریاست دانشکده فنی شرق واکنش نشان داده و از رئیس این دانشکده حمایت کرد.

به گزارش گیلانستان، دانشکده فنی شرق دانشگاه گیلان یکی از واحدهای دانشگاهی دولتی استان است که در رشته‌های فنی به جذب دانشجو می‌پردازد.

 

دانشجویان این دانشگاه با مشکلاتی از جمله کمبود امکانات در حوزه‌های مختلف و خوابگاه مواجه بودند، از این رو دانشجویان دانشکده فنی شرق گیلان از فرصت پیش آمده در روز دانشجو نهایت بهره را برده و دیدار دانشجویان با استاندار گیلان مشکلات خود را مطرح کردند.

 

همین امر سبب شد تا اسدالله عباسی استاندار گیلان روز جمعه به دانشکده فنی شرق گیلان رفته و با دانشجویان دیدار کند، یکی از عمده مطالب مطرح شده توسط برخی از دانشجویان انتقاد از رئیس این دانشکده بوده که به این منظور دانشگاه گیلان امروز به مطالب مطرح شده در خصوص دانشکده فنی شرق و رئیس این واحد واکنش نشان داد.

 

دانشکده فنی مهندسی شرق گیلان یکی از دانشکده‌های دانشگاه گیلان که در شهرستان رودسر قرار دارد با دارا بودن بیش از ۲۰ نفر عضو هیئت علمی در چهار رشته مشغول به فعالیت است و به لحاظ سازمانی، عالی ترین مقام هر دانشکده رئیس دانشکده است که غالباً از میان اعضای هیأت علمی همان دانشکده که دارای شرایط و ویژگی های آکادمیک هستند انتخاب می شود.

 

طبق اعلام دانشگاه گیلان از شهریور ماه ۱۴۰۱ با حکم ریاست این دانشگاه، رئیس کنونی این دانشکده منصوب شده و در حال فعالیت است.

 

دانشگاه گیلان رئیس دانشکده شرق گیلان را اینگونه معرفی می‌کند: «رئیس فعلی این دانشکده، اهل کیاشهر، جوانی مومن و انقلابی است که با دارا بودن مرتبه علمی دانشیاری، دارای شخصیت علمی ممتاز بین المللی، ملی و منطقه ای است. ایشان با دارا بودن حدود ۲۲۰ مقاله علمی ISI ، در پنج سال اخیر جز یک درصد دانشمندان برتر دنیا و طی ۲ سال جز ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا، پژوهشگر برتر استان و پژوهشگر برتر دانشگاه بوده است.»

 

در کنار اظهارات دانشگاه گیلان برخی از اساتید دانشگاه گیلان نیز واکنش جالبی نسبت به اتفاقات اخیر این دانشکده و اصرار برخی از اطرفیان استاندار گیلان نسبت به تغییر رئیس این دانشکده داشتند و گفتند: « جا دارد دلسوزانه تذکر داده شود که برخی مدیران ضعیف صرفاً دنبال تعرفه خودشان به بهانه غیر بومی رئیس دانشکده شرق گیلان بوده درحالی که ریاست دانشکده شرق گیلان اهل بخش کیاشهر از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه و جزو نخبگان علمی و دانشمندان برتر دنیا هستند»

 

نکته دیگر که دانشگاه گیلان به صراحت موضع خود را نسبت به شائبه‌های مطرح شده برای تغییر ریاست دانشکده شرق اعلام کرد و گفت: «بر اساس شاخص‌های موجود برای تصدی ریاست دانشکده، از نظر مجموعه مدیریتی دانشگاه گیلان، این‌ فرد دارای جمیع صفات و ویژگی‌های لازم و کافی مدیریتی است.»

 

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا استاندار گیلان پس از بازگشت از سفر روسیه باز هم اصرار به تغییر در ریاست دانشگاه گیلان خواهد داشت یا نسبت به اظهارات جامعه دانشگاهی راه حل دیگری برای حل مشکلات دانشکده شرق در پیش می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار