کد خبر : 84875
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آذر 1401- 47: 8

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندر انزلی مطرح کرد

ورزش معلولین بندرانزلی در اوج/ زیرساخت های لازم فراهم نیست

ورزش معلولین بندرانزلی در اوج/ زیرساخت های لازم فراهم نیست

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه برای ورود معلولین به استادیوم ها مشکل داریم و زیرساخت های لازم برای حضور آنها در میادین ورزشی فراهم نیست، گفت: همین مسئله در سطح دسترسی به فضاهای ورزشی نیز دیده می شود.

به گزارش گیلانستان، مجید ستوده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر متاسفانه زیرساخت های ورزشی ویژه معلولین نداریم، اظهار کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته در حوزه ورزش همگانی توانستیم با همکاری شهرداری بندرانزلی امسال و برای اولین بار در پارک ساحلی بندرانزلی تجهیزات ورزشی ویژه معلولین را نصب کنیم.

 

وی با بیان اینکه شهرستان بندرانزلی با همت و پشتکار ورزشکاران در برخی از رشته های پارا مدال آور است، افزود: از جمله این ورزش‌ها والیبال نشسته و پاراتکواندو همچنین پاراکانو است که با هدف حمایت از ورزشکاران فضاهای ورزشی را به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار دادیم تا بتوانند تمرینات خود را انجام دهند.

 

ستوده با اشاره به اینکه در رشته پاراتکواندو دو قهرمان نامی المپیک و بازی‌های آسیایی داریم، تصریح کرد: امسال مریم عبدالله پور در رشته پاراتکواندو قهرمان آسیا شد و هفته پیش نیز در مسابقات گرندپری که به میزبانی ریاض برگزار شد، عنوان قهرمانی را کسب کرد؛ گرندپری از جمله مسابقاتی است که بهترین های جهان به این رقابت ها دعوت می شوند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرانزلی، ورزش معلولین این شهرستان را در اوج دانست و ادامه داد: مهدی پور رهنما را در رشته پاراتکواندو داریم که از قهرمانان نام‌آور بوده و مقام دوم پارالمپیک را کسب کرده و بارها قهرمان آسیا و جهان شده است؛ همچنین چند روز پیش نیز در رشته پاراکانو از رشته قایقرانی صدرا ناز رفتار مدال طلا، نازیلا شریفی مدال برنز همچنین آرمین کباری مدال نقره رشته پاراکانو را کسب کردند.

 

وی متذکر شد: با توجه به زیرساخت های موجود، انزلی می تواند در رشته های مختلف قایقرانی با حضور و پشتکار معلولان قهرمان پرور بوده و در رقابت های مختلف حاضر شود.

 

ستوده، با تاکید بر اینکه استعدادیابی دانش آموزان مستعد و شناسایی آنها در دستور کار قرار دارد، گفت: در همین راستا رایزنی‌های های لازم با اداره بهزیستی شهرستان بندر انزلی انجام شده است تا در رشته های مختلف ورزشی از جمله کاراته و تکواندو بتوانیم برای دانش آموزان معلول که پتانسیل لازم را دارند، استعدادیابی شده و روند قهرمان پروری را به موقع انجام دهیم.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان بندرانزلی با اشاره به اینکه زمینه ورود معلولان به جامعه و فضاهای عمومی فراهم نیست، تاکید کرد: برای ورود معلولین به استادیوم ها مشکل داریم و زیرساخت های لازم برای حضور آنها در میادین ورزشی فراهم نیست.

 

وی با بیان اینکه هر چقدر بتوانیم برای ورزشکاران رشته های تخصصی خودشان را با توجه به استعدادی که دارند داشته باشیم انتظار کسب رشته های قهرمانی دور از ذهن نیست، گفت: در تیراندازی شاهد پشتکار و جدیت ورزشکاران معلول هستیم، ولی مسیر دسترسی مناسب به سالن تیراندازی وجود نداشت و برای حضور در سالن با مشکل مواجه بودند که با همکاری شهرداری توانستیم این مسیر را آسفالت کرده و رمپ مورد نیاز را تعبیه کنیم.

 

ستوده، افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان از معلولینی که تمایل به حضور در رشته های ورزشی دارند استقبال کرده و اماکن ورزشی را به صورت رایگان جهت انجام تمرینات لازم در اختیار آنها قرار می دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه معرفی ورزشکاران معلول یکی از مولفه های انگیزشی برای پرورش استعدادهای نهفته است، تصریح کرد: علاقه مندان به ورزش از حضور در این عرصه از موانع نترسند و قدم در میدان بگذارند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان بندرانزلی گفت: یکی از حمایت های این اداره رایزنی با اداره آموزش و پرورش برای امکان حضور دانش آموزان در اردوهای ورزشی است تا بتوانند ضمن تحصیل، تمرینات لازم ورزشی را دنبال کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار