کد خبر : 105328
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردین 1403- 37: 21

ورود حدود یک میلیون خودرو به گیلان

ورود حدود یک میلیون خودرو به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود حدود یک میلیون خودرو به این استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان اظهار کرد: بر اساس داده‌های آماری از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود یک میلیون خودرو وارد گیلان شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از خروج بیش از ۷۵۰ هزار خودرو از این استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

 

جهانی از خروج حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از گیلان خبر داد و بیان کرد: آمار ورود مسافران به نسبت مدت نشانه سال گذشته ۷.۹۳ درصد کاهش داشته است‌.

 

وی از ثبت اقامت ۶ میلیون ۸۰۰ هزار نفر شب در گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آمارها ۷۶.۲۷ درصد تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی پُر شده است.

 

جهانی از ورود ۳۱۳ گردشگری خارجی به این استان خبر داد و اضافه کرد: این گردشگران دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی و اوکراینی هستند.

 

وی از صدور ۵ اخطار کتبی به اماکن و تأسیسات گردشگری گیلان در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۹۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته که ۲۳۰ بازدید عادی، ۱۱۱ مورد تشویق، ۵۰ مورد تذکر و ۵ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: حدود ۴۲۰ هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار